Vegan Buns

Hi!
Jag vaknade rätt tidigt imorse och kunde inte somna om. Jag låg ändå kvar och drog mig i några timmar, vilket var skönt. (◠‿◠✿) Sen hade jag en lugn morgon med en härlig promenad med Keyla och frukost. Resten av dagen har fortsatt lite i samma stil, jag har tagit det lugnt mest.
 
Men lite har jag hunnit med då jag bakat burgarbröd från min nya bok Gröna Burgare av Martin Nordin. Boken fick jag av mitt underbara hjärta när han var här, han är världens bästa. Jag hade kollat på boken när vi var i Malmö och sa att den hamnar nog på önskelistan till jul. Men dagen innan han åkte hem, när vi var på Torp, smög han iväg och köpte den till mig. Han är för gullig! ♡ Jag har velat ha den boken länge nu då jag sett endel recept från den i tidningen Vego. De har även haft intervjuer med Martin Nordin. Så nu har jag testat första receptet på bröd till burgare, de ligger just nu och jäser en andra gång innan de ska in i ugnen. (^   ^,)
 
 
 
 
Boken är Lakto-ovo Vegetarisk men det är enkelt att bara byta ut ägg, ost och mjölk mot växtbaserade alternativ.
I bröden bytte jag ut ägget mot aquafaba.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har också varit i Stenungsund idag för att göra lite ärenden. Allt gick bara bra, det är skönt att få sådanna där små saker gjorda. 
 
Nu ska jag sätta på ugnen och förbereda bröden för gräddning. 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: Isabell Hedberg

Men åh, vad snäll han är! :D
Ska bli spännande att höra hur det smakar :)
Kram!

2017-09-26 @ 17:57:47
URL: http://isabellh.se/

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback