More of Malmö

Hej!
Jag och hjärtat har varit ute på gatorna i Malmö idag med. Jag var uppe ganska tidigt för att flytta bilen till garaget som hotellet sammarbetar med. Sen gjorde vi oss iordning och gick ner för en god frukostbuffé. De hade ett rätt bra veganskt utbud med två olika sorters yoghurt (havre och soja baserade) och både havre- och sojamjölk. (^   ^,) Så jag var mätt och belåten. 
 
Dagens första mål blev köpcentrummet Emporia. Det var minst lika häftigt som på bilderna vi sett. Vi strosade runt där i många olika butiker och hittade lite smått och gott. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Det var helt klart värt besöket, även om det ligger en bit från centrum. Själva köpcentrummet är så häftigt gjort och de har så många butiker! 
 
 
 
 
Emporia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi spenderade en hel del tid i denna butiken (Sweet Love Sugar), så mycket kul! 
 
 
 
 
Utsikten från taket av Emporia.
 
 
 
 
 
Vi tog sen tåget tillbaka till centrum och promenerade till Scandwish för lunch. Jag har hört om det förut från Vegomagasinet och sett när de var där och filmade för sin youtube-kanal. Äntligen fick jag testa en av deras mackor, tillsammans med hjärtat. Vi båda älskade det! 
 
 
 
 
Jag lovar att det är en macka, stekt, under all topping. Yum!
 
 
 
 
 
Vi fortsatte sen med att strosa runt på gatorna i centrala Malmö och tittade i butiker innan vi tog oss tillbaka till hotellet för en paus. (◠‿◠✿) Ännu en super härlig dag med mitt hjärta!
 
 
 
 
 
 
Hjärtat skämmer bort mig! Väskan är ny från Ullared, Pop Tingeling-nyckelringen från Sweet Love Sugar (Emporia) och ett nummer av Popteen September 2016 från Science Fiction bokhandeln. ♡ 
 
 
 
 
 
Efter att ha vilat upp oss en stund tog vi oss ut på jakt efter middag. Vi gick till ett ställe vi sett tidigare idag som såg bra ut; Vegan Bar. Där åt vi varsin jättegod burgare innan vi sen promenerade tillbaka igen. Vi var tvugna att stanna och ta kort på några jättefin katt-statyer som vi sett varje dag nu vid kanalen. De är så söta! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Yum!!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu är vi tillbaka på rummet och tar det lugnt. Jag ska snart lägga mig och sova, jag börjar bli riktigt trött. Imorgon lämnar vi Sverige för några timmar. Vi tar en tur över till Köpenhamn, vilket ska bli så roligt!!
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback