Hello Malmö

Moshi Moshi!
Oj vad jag har sovit gott inatt (och tydligen pratat i sömnen också, haha)! Därför var det inga problem att gå upp halv åtta imorse, duscha och göra sig iordning. Vi åt en god frukost på hotellet som varit gulliga och köpt både min favorit soja-yoghurt (osötad från Alpro)och sojamjölk. (◕‿◕✿) Sen kunde vi checka ut och styra färden mot Malmö, som bara var ca 25 minuter från hotellet. Vi kom därför tidigt till vårt nya hotell. Dock var det gratis parkering längs gatan på söndagar så vi kunde bara parkera bilen där och börja vandra runt i Malmö medan vi väntade på att få checka in.

 

Vi hade en jättemysig förmiddag då vi bara vandrade omkring planlöst. Vi hittade bland annat ett köpcentrum som vi gick igenom och massor av mysiga små gator. Jag har verkligen njutit av dagen, som varit solig och härlig! Lunch blev en ostig vegansk pizza (tre sorters ost heter den). Yum! (◠‿◠ )

 

 

 
 
 
 
 
 
Vi betställde en stor att dela på, och den var verkligen STOR!
 
 
 
 
Denna, och flera andra veganska pizzor, finns att få på New York Pizza i Malmö. 
 
 
 
 
 
Sen började klockan närma sig in-checkningstid så vi drog oss tillbaka till hotellet. Vi var fortfarande lite tidiga men det gick bra ändå. Så vi fick upp all packning till hotellrummet, som är jättemysigt. Sen tog vi det lugnt en stund och bara vilade benen lite. 
 
På eftermiddagen begav vi oss ut på Malmös gator igen. Hotellet ligger så centralt, helt perfekt! Vi började med något att dricka på en bar. Där satt vi och bara hade det bra en stund. När vi kände oss klara promenerade vi vidare till ett gatukök där vi köpte med oss burgare. Vi promenerade runt lite till innan vi sen tog oss tillbaka till hotellet och åt vår middag som vi brukar, i sängen haha! (๑>ᴗ<๑)
 
 
 
 
 
Jag provade kombucha för första gången. Det var ok, men jag gillar ju inte kolsyra speciellt mycket så jag klarade inte av att dricka allt.
Men nu har jag provat. 
 
 
 
 
 
Stadsbiblioteket
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Nu ska vi bara ta det lugnt resten av kvällen och njuta. Vi kommer stanna här i tre nätter så det känns skönt att inte behöva packa ihop något, vi kan bre ut oss hur mycket vi vill. (๑ᴖ◡ᴖ๑)

 

Kram på er ❤

 

 

Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback