Copenhagen

Hej!
Jag vaknade tidigt imorse och kunde inte somna om, men låg ändå kvar till strax innan mitt alarm skulle ringt. Mitt hjärta och jag gjorde oss sedan iordning i vår egna takt och drog oss bort mot centralstationen för att åka med tåget till Köpenhamn. Allt gick bara bra och vi anlände i ett soligt Danmark. Där har vi spenderat hela dagen med att gå omkring och upptäcka staden. Det känns i både ben och fötter kan jag säga, men vi har sett så mycket och haft en härlig dag!
 
 
Här kommer dagen i bilder.
 
 
 
 
 
 
Efter att ha vandrat runt en tag i centrala Köpenhamn var det dags för lunch.
Vi tog oss till 42 Raw (100% Veganskt) som jag verkigen kan rekomendera!
 
 
 
 
Pannkakor till mig med äpple, banan, blåbär, chokladsirap, kokosflingor, gojibär och någon form av glass (jag tror den var kokos-baserad). Yum!!
 
 
 
 
Och en Raw Burgare till Tim, såklart. (^  _  -)
 
 
 
 
Sen styrde färden mot Nyhavn som jag velat se så länge. Det är verkligen så charmigt som jag föreställt mig! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi började sen ta oss bort mot ett område med många statyer av gudar (det ligger vid Kastellet).
Först möttes vi av Poseidon.
 
 
 
 
 
 
Gefionfontänen
 
 
 
 
 
 
 
Vårt mål: Den lilla sjöjungfrun
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nästa mål blev Papirøen, Köpenhamns Street Food Market. Där hade vi en paus med kaffe och öl. 
 
 
Middag åt vi senare på Green Burger. Båda beställde varsin burgare med fejkon och extra ost och omg vad de var goda!!! (๑๑) Det är det bästa bejkon-substitutet jag ätit, så gott!
 
 
 
Vi åkte med ett tidigare tåg en vi först planerat tillbaka till Malmö. Vi kände oss klara med Köpenhamn och har haft en riktigt bra dag där vi hunnit se jättemycket och kunnat njuta av varandras sällskap. Vi köpte med oss några sötsaker och från Naturbageriet som jag kan rekomendera om man vill ha veganska danska bakvärk. Yum! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
 
Nu ska jag göra som min underbara pojkvän redan gjort; lägga mig i sängen och sova. Han är så trött så det tog inte lång tid innan han somnade. ( ◠‿◠ )
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback