Glen Matlock

Kia Ora!
Hjärtat fick sluta tidigare igår vilket var super! Vi skulle åka till Wellington för att senare gå på en konsert med Glen Matlock, basist från Sex Pistols. Hjärtat, som är ett stort Sex Pistols fan, hade så mycket energi på morgonen att han nästan studsade ur sängen haha! Så medan hjärtat var på jobbet gjorde jag mig iordning. (^   ^,) 
 
 
 
Vad jag älskar min nya jacka från Liz Lisa!! 
Den är så söt och samtidigt håller den mig varm. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När hjärtat kom hem gjorde han sig iordning snabbt och sen åkte vi. Vi ville åka tidigare så vi kunde gå runt lite i Wellington först och inte stressa. (✿◠‿◠) Det var jättemysigt!
 
 
Hjärtat hade köpt en VIP biljett med Meet and Greet till sig själv (jag behövde ingen tyckte jag då jag mest följer med som sällskap, jag visste inget om Glen Matlock innan.). Men vi hade tur och jag fick följa med in iaf, hihi! Det var nog höjdpunkten för vi satt i en halvcirkel allihopa runt Glen och han pratade och svarade på frågor. Vid ett tillfälle så frågade han vem den yngsta var och så kollade han på mig och frågade hur gammal jag är och vad jag heter. Det var lite roligt eftersom den frågan kom från ingenstans och han vände sig till mig direkt, hihi! 
 
Själva konsterten var enbart akustisk och var riktigt bra. Han spelade egna låtar, covers och ett par låtar från Sex Pistols. Det var en jätteroligt kväll men jag blev snabbt trött, haha! Hjärtat var iaf helt överlycklig över att ha fått träffa en av sina stora idoler och även fått en hel del signerat. Det är nog min höjdpunkt av kvällen; att se hur glad mitt hjärta var. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hela gigget var på en pubb, som heter Valhalla föresten vilket är lite roligt, så för att hjärtat skulle kunna dricka körde jag hem. Det var lite nervöst eftersom det var ett tag sedan jag körde på "fel" sida av vägen (Nya Zeeland har vänstertrafik) men det gick bara bra. Tur att jag fortfarande har mitt internationella körkort ett tag till. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
 
Vi var inte hemma förren runt ett någon gång mitt i natten så imorse hade vi sovmorgon. Resten av dagen har varit rätt lugn också, det blev ju "några" öl för hjärtat så han är inte riktigt på topp idag om man säger så. Nu har vi precis ätit pannkakor då han var sugen på det och jag hade inget imot att steka några. Det är så enkelt med de veganska pannkakorna, bästa någonsin!
 
Jag tror inte vi kommer göra så mycket mer idag. Det är skönt att hjärtat är ledig imorgon med så vi har ännu en dag tillsammans. 
 
 
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback