Liseberg Food Festival

Hej!
Nu har jag jobbat hela helgen och det har varit så roligt. Strålande solskén och glada gäster. (๑ᴖ◡ᴖ๑) I Lördags åkte jag in så jag var där när parken öppnade klockan elva, även om jag inte skulle börja jobba förrän vid tre. Men det har varit Food Festival den här helgen på Liseberg så jag ville ta en titt och strosa runt lite i parken. Vädret kunde inte varit bättre och jag hade jättemysigt när jag gick om omkring och provsmakade lite av varje (bara det veganska såklart, som det fanns en hel del av).
 
Det var även Grill och BBQ SM samtidigt och en av mina favorit bloggare, Gustav Johansson som bedriver bloggen Jävligt Gott, var där och "skuggtävlade". Konstigt nog fick han inte tävla då han grillar vegetariskt, tydligen måste man grilla kött för att få vara med. Dum regel tycker jag men en vinst kändes det som när Gustav fick mycket uppmärksamhet för sin mat och hade längst kö av alla till provsmaket. Go vego!
 
 
Här kommer bilder från Liseberg Food Festival 2017.
 
 
 
 
 
 
 
En lugn morgon när allt precis började. 
 
 
 
 
City Gross bjöd på vegansk tacos, yum!
 
 
 
 
 
 
 
 
Gustav Johansson, i solglasögon till höger,  i full gång med grillning och förberedelser.
 
 
 
 
 
Det man fick smaka på som Gustav grillade var Tacos med BBQ-grillad jerk Oumph.
 
 
En dålig bild som inte visar hur gott detta var. 
Tortilla bröd i botten, en grönsaksblandning med bland annat mango, BBQ-grillad jerk Oumph och sås toppad med tabasco.
Så gott det var!!!
 
 
 
 
En glad Elin i solen som kan bära sommar kläder igen, yay!
 
 
 
 
 Min lunch blev från Restaurang Babembas, som har afrikansk mat, tält. 
Ris kokat i smakrik tomatsås kryddad med svartpeppar, lagerblad, ingefära, vitlök, olivolja, ekologiska passerade tomater och tomatpuré. Till detta valde jag den veganska alternativet: yam, sötpotatis och sauterad potatis. till det några friterade matbananer. Det var väldigt gott!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag fick även köpt med mig en super god kokos- & passionsfruktsmarmelad och lakrtisgranulat från Haupt Lakrits. Jag längtar efter att få baka något gott med det. (◠‿◠✿)
 
I söndags jobbade jag ett längre pass, vilket var roligt efter så många korta pass på raken. Vi har fått brainstorma när det kommer till glass idéer inför öppningen av Sjöboden där vi ska sälja glass i sommar. Tanken är att vi kanske kommer få en egen "special glass" på menyn och vi fick då komma med förslag på roliga designade glassar. Sen ska vi rösta fram bästa förslaget och se om vi kommer få sälja den. Det var väldigt roligt när skiftledarna kom och frågade mig om jag kunde måla en bild till deras idé också då de tyckte jag målat så fina bilder till idéerna jag varit med och tagit fram. ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊ Då blev jag både smickrad och glad!
 
 
Idag började jag dagen med att skypa med mitt hjärta. Vi kan inte sluta prata om framtida planer, både med hans besök och hur vi ska flytta ihop och vart vi vill bo. Det är så skönt att få prata med honom och jag saknar honom så det gör ont. Men tanken på att han kommer gör mig så otroligt glad och förväntansfull.(*⌒ヮ⌒*)
 
Sen har jag varit och jobbat några timmar på dagis. Det var mysigt att se alla barnen igen. Vi får se om det blir fler timmar på dagis i sommar. Jag har gett dem de datumen jag kan jobba då jag har lite luckor i schemat. Tanken var ju att jag skulle säga upp mig som vikarie på dagis, men jag har svårt att komma därifrån då jag vet hur stort behov de har av vikarier och jag har fäst mig så vid barnen. Och det är ju roligt att vara där. (^   ^,)
 
Nu ska jag ta ut mina linser och ta det lugnt en stund. Imorgon är jag ledig, vad skönt det ska bli. Jag ska fokusera på att ta det lugnt för sen är jag tillbaka på Liseberg onsdag-söndag. (^ _ -)
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback