Two Not Dogs

Hej!
Idag började jag inte jobba förrän elva så jag kunde sova några timmar extra på morgonen vilket var otroligt skönt. Jag vaknade ändå utvilad innan alarmet eftersom jag gått och lagt mig så tidigt dagen innan. Denna dagen började bra med andra ord. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Att solen har varit med oss hela dagen och lyst från en klarblå himmel gjorde ju inte saken värre, hihi! (-‿◦☀)
 
Att vårvädret är här märks på jobbet eftersom det då är mycket människor i rörelse. Vi har haft många lunch-gäster och även fika-gäster så vi har haft fullt upp hela dagen. Jag har varit den där som flyttas runt där jag behövs så jag har varit både i köket, disken och ute vid kassan. Det har varit såå roligt! Lugna dagar kan vara mysiga och roliga de med men att ha mycket att göra är också jätteroligt.
 
 
Nu är jag dock trött efter att ha varit på benen hela dagen. Till middagen hade jag redan planerat något enkelt då jag mistänkte att jag skulle vara trött. Det blev därför en vegansk korv med bröd. Jag kunde inte bestämma mig för vilket korv så halva blev Fry's Hot Dogs och den andra halvan blev Tofurky Chick'n Apple. Brödet var mitt hembakta, med recept från Mekto Ganic's bok "Baka Vego", som jag värmde i micron med Vegustos No- Moo Smält Ost. Allt toppades med senap, ketchup, gröna ärtor- och morotsmos, alfa alfa groddar och rostad lök. Det blev sååå gott!! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
 
 
Yum!
 
 
 
 
De andra halvorna av korvarna åt jag från tallriken tillsammans med det som var över av toppingen. Jag tror att Tofurky's Chick'n Apple korv är den vinnande korven för mig. Den är så god! Fry's var också god, men för neutral i det här fallet. Jag gillar med lite mer smak och kryddor på korven. (^   ^,) 
 
I kylen står en vit chokladmousse och stelnar just nu. Den ska jag sen toppa med lite jordgubbar och ha till mellomys. Om det inte dyker upp någon bild ikväll så får ni bilder och omdömme på den imorgon. Ni kan också hålla utkik på min instagram (@eliinpelin) där jag lägger upp en hel del bilder. 
 
 
Nu ska jag gå och ta ut linserna, mina ögon börjar säga ifrån. ( ◠‿◠ ) Sen ska jag varva ner inför finalen i Melodifestivalen. Jag hoppas ni får en mysig lördagkväll!
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback