Hot Cross Buns

Hej!
Jag hade en lugn morgon igår och tog det lugnt med en härlig dusch efter frukost. Magen var inte riktigt på min sida igår heller, men en varm dusch hjälpte för en stund. (^  _  ^) Jag åkte sen med mamma till sjukhuset då hon hade återbesök angående krampanfallen hon hade i höstas. De hittade ju inget på hjärnröntgen eller EKG så de tror att allt beror på stress/överbelastning av hjärnan. Jag fick följa med in till läkaren då jag är den som varit med och sett vad som hänt båda gångerna (mamma var ju varit helt borta och kan därför inte berätta om vad som hänt eftersom hon inte minns). 
 
Påvägen hem stannade vi i Uddevalla och fikade på ett café som har vegansk mat och fokus på raw food. Jag åt en jättegod raw "kärlekskaka", mumms! (๑✧◡✧๑) Cafét heter Café Navet och jag kan varmt rekomendera dem, även om de ligger lite avsides. 
 
På kvällen var jag helt slut efter att ha haft magkramperna av och till hela dagen och min förkylning är inte helt borta ännu. Därför hamnade jag i soffan med några episoder av Vampire Diaries. (๑>ᴗ<๑)
 
 
 
Idag började jag dagen med att skypa med min andra hälft. Åh vad jag saknar honom, hela tiden! Men det är skönt att vi kan skypa med varandra. ♡ Jag har kännt mig så mycket piggare resten av dagen idag. Magen har inte alls varit lika dum. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Jag och Keyla tog därför en härlig pormenad på förmiddagen medan jag hade en deg till "hot cross buns" på jäsning.
 
 
 
 
Det var riktigt varmt och härligt ute, vårväder!
 
 
 
 
När jag kom hem fortsatte jag med min bakning. Jag testade ett recept på en nyttigare variant av veganska Hot Cross Buns (korsbullar). Hot cross buns är bullar med frukt, smaksatta med kanel och andra kryddor som man ofta äter till påsk i England och på Nya Zeeland (det finns säkert fler länder som gör det). De har ett kors uppe på, därav namnet. Jag åt dem när jag var på Nya Zeeland och jobbade som au pair och föll direkt för den goda smaken. Så nu ville jag testa göra egna. (◠‿◠ ) Jag har inte smakat dem ännu men det ser fina ut och doftar underbart!
 
 
 
 
Jag experimenterade lite och gjorde korsen av mandel- och kokosmjöl istället för vetemjöl.
De blev inte de snyggaste, men vad gör vell del. 
 
 
 
 
 
Jag och Keyla tog en lite längre promenad nu på eftermiddagen. Solen försvann tyvärr, men det var ändå härligt att komma ut en sväng. Jag såg också min första tussilago för iår! (*^▽^*)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det blir en lugn kväll nu och jag ska försöka lägga mig i tid då jag ska upp och jobba imorgon igen. Men det ska bli roligt!
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback