Freshly Baked

Hello!
Klockan ringde 04:20 imorse och det var bara att hasa sig ur sängen för att göra sig iordning inför jobbet. Det är just steget ur sängen som är jobbigt, men när jag fått mitt kaffe (som jag idag drack ur min cuppacoffeecup, som jag fick på Nya Zeeland, då jag hade med kaffe i bilen) piggnar jag till och att jobba öppning på ett café är alltid så mysigt. Morgonstund har guld i mun, det ligger något i det uttrycket. (◕‿◕✿)
 
Dagen har sedan gått bra. Jag har aldrig jobbat måndag förut, men det var väldigt roligt då vi får färsk leverans på morgonen av allt gott vi säljer i cafét. Att få packa upp nybakta bakvärk och ställa fram i montrarna är väldigt roligt! (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har även fått träffa nya härliga arbetskamrater. Alla är så himla trevliga och roliga att jobba med! Jag trivs som sagt bra på
Café Oasen. (^  ^,) Vilken tur att jag ska jobba där resten av veckan med. 
 
Eftersom jag började tidigt slutade jag även tidigt idag. När jag kom hem och hade varvat ner över en god lunch tog jag itu med det sista av min packning som skulle packas upp. Mycket var kvar för att jag inte fick in det i garderoben, men efter att ha rensat ur några lådor jag har under sängen och hittat nya förvaringsställen för det som låg där kunde jag använda lådorna till kläder. Det gjorde att jag nu har mer plats än jag haft på läääänge i min garderob. Jag är så glad!(*⌒ヮ⌒*)Nu behöver jag inte ha dåligt samvete eller må dåligt över om jag får för mig att köpa något nytt någon gång, det kommer få plats. 
 
 
Imorgon är jag ledig och ska ha min första riktiga sovmorgon här i Sverige. De andra dagarna då jag kunnat ha sovmorgon är de nätterna då jag inte lyckades sova något. (๑>ᴗ<๑) Men nu har jag ju lyckats börja komma tillbaka till den Svenska tidsrytmen igen så då ska jag allt ta vara på denna sovmorgonen: inget alarm imorgon! Kanske jag ska börja läsa en ny bok också ikväll!
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback