Vegan Västkust

Hello!
Då har jag haft sista dagen i huvudstaden och är nu på tåget påväg hem. Jag är trött men glad efter en härlig helg. Dagen började med hotell frukost och sen skypade jag med Tim innan jag packade ihop och checkade ut. Jag lyckades, tro det eller ej, få ner allt utan några problem. Yay! 
 
 
 
 
Frukost med sojamjölk till veganen, mumms! 
 
 
 
 
 Packat och klart.
 
 
 
 
På centralen blev det klurigare. Jag hade tänkt lägga in väskorna i skåpen där eftersom tåget inte gick förrän 17:55 men det var totalt kaos. Alla skåp var fulla och det stod folk med resväskor överallt och letade efter någonstans att lämna dem. Jag gav upp och ställde mig på kanten tills jag såg några tjejer komma gåendes med kvitton i handen som om de letade efter sina skåp. Jag frågade därför om de skulle hämta sina väskor, vilket de skulle och jag kunde ta ett av deras skåp. Yay! Jag kunde sen bege mig bort mot Goodstore som var dagens utflyktsmål.
 
Goodstore är en helvegansk livsmedelsbutik som jag hört mycket gott om, särskilt deras egna korvar. Vilken butik! Synd att jag inte hade plats för så mycket mer packning, men två paket korv och svart salt (som jag letat efter länge då det ska ha en "äggig" smak) fick jag med mig. Sen gick jag tvärs över gatan till deras café Delivore för lunch. Vilken härlig meny de hade! Flera olika korvar, sallader, milkshakes och annat gott och självklar är allt veganskt. (^  _  -)  Det blev en super smarrig Korv Västkust för mig! Vad jag saknat att kunna köpa en riktig korvmeny, fast vegansk. Goodstores korvar lever upp till förväntningarna, bästa jag smakat! 
 
 
 
 
Goodstore
 
 
 
 
 
 
Delivore
 
 
Min supergoda Västkust!! 😻 Hit måste jag tillbaka!
 
 
 
 
 
Efter att ha ätit upp och pratat med hon som jobbade en stund, hon var super trevlig, promenerade jag en bit genom en park. Jag promenerade tills jag kom till mitt mål: Food Trucken Vegan Soul Train. De har veganska burgare (som jag tyvärr inte hann smaka denna Stockholmsvistelse, jag var ju mätt efter korven) och vegansk mjukglass. Det var just glassen jag kom dit för, hihi! 
 
 
 
 
Vegansk mjukglass med Strawberry Oreos. Yum!
 
 
 
 
 
Resten av eftermiddagen har jag gått runt lite och avslutade på centralen. Det har varit en rätt lugn och skön dag, ett bra avslut på min Stockholm weekend. Men det ska bli skönt att komma hem med, jag börjar känna mig lite ensam.
Ensam är bra ibland, men inte för länge. (^   ^,)
 
 
 
Nu ska jag äta en donut jag fick med från Vegomässan. 
 
 
Kram på er ❤️
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback