First Walk

Moshi Moshi!
Jag har sovit så skönt inatt! Det känns som om all stress, allt jag varit bekymrad över bara har lättat från mina axlar. Det är nytt år och nya möjligheter, ett nytt kapitel att skriva. ( ◠‿◠ ) Eftersom jag inte jobbar på Liseberg nu heller så är det verkligen ett nytt kapitel i mitt liv som börjar då min vardag kommer förändras. Men det ser ljust ut!
 
 
Jag har suttit och fixat med lite papper, planerat och skickat iväg lite mail på förmiddagen idag. Jag har även sökt som vikarie på förskola och fritids i ett par kommuner, så nu håller jag tummarna att jag kan få lite timmar i Januari. (^  ^,) 
 
Mitt på dagen gjorde jag något jag längtat efter; tog en promenad i solen genom skogen med hundarna. Jag har inte haft mycket tid till att gå längre promenader med dem det sista. Men idag kunde jag göra det igen, vilket var så härligt!
 
 
 
 
 
 
 
Mina sötnosar, vad skulle jag göra utan er!
 
 
 
 
 
Det tråkiga är att det för bara några år sedan byttes ägare på skogen runt om stigen jag går på (stigen är allmän-väg).
Den nya ägaren har börjat hugga ner delar av skogen. Här brukade jag gå och plocka svamp under granarna när jag växte upp.
Men än finns det skog kvar.
 
 
 
 
 
Jag testade ett nytt recept idag också. Jag var ju hos Happy Vegan i fredags och köpte då ett paket tempeh. Av den gjorde jag veganska Teriyakimarinerade Tempeh-köttbullar. Det blev såååå gott!! (๑✧◡✧๑) Nytt favoritrecept, detta kommer jag göra fler gånger!
 
 
 
 
Recept hittade jag här.
 
 
 
 
 
 
Nu blir det en lugn kväll. En riktigt bra start på 2017!
 
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback