First Dal

Moshi Moshi!
Det har gått bra att jobba idag på Café Oasen. Förkylningen har börjat ge med sig, äntligen! (^  ^,) Vi har haft fullt upp och sålt många semlor. Semle-säsongen har ju börjat och det märks på cafét kan man säga, hihi! Men det är roligt att ha mycket att göra och många härliga gäster. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När jag kom hem ställde jag mig i köket. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Jag hade redan planerat att testa först recept ur min nya otroligt roliga kokbok Vego för alla av Sofia Von Porat. Det blev en indisk dal, något som jag länge varit nyfiken på. Man kan säga att det är en smakrik gryta gjord på bland annat linser, grönsaker och massor av goda kryddor som kokar ihop till en tjock härlig konsistens. Jag tycker det var super gott! Jag doppade savoykål i dalen, vilket var väldigt gott till.
 
 
 
 
 
Första gången jag gjorde dal och definitivt inte den sista. 
 
 
 
 
 
Nu har jag lite fler matlådor i frysen också, vilket är toppen nu när jag jobbar som vikarie på förskola. Blir jag inringd på morgonen gäller det att ha något färdigt att bara slänga ner i väskan. Hittills har jag haft tur och blivit bokad i förväg så jag kommer inte behöva ha så många dagar då jag ska vara beredd på att bli inringd. Men även de dagarna jag är bokad är det skönt att bara ta med sig en matlåda från frysen. I vanliga fall får man mat på förskolan, men eftersom jag är vegan och inte jobbar där jämt så tar jag med mig eget. 
 
 
Imorgon är jag ledig, så skönt! Då ska jag testa ett väldigt roligt recept från Happy Vegan, men mer om det får ni läsa om imorgon. (^ _ -)
 
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback