Warm Kitty, Soft...

Moshi Moshi!
Den här dagen började som de andra dagarna den här veckan: sätta på Musikhjälpen! Det är så roligt att följa och jag älskar att ha en bit av Sverige här under dagen. (^   ^,) Helt plöttsligt är det bara svenska program jag vill se på, i Sverige tittar jag knappt på TV alls utan följer bara några enstaka program ibland. Det är som jag alltid sagt; Sverige kommer alltid att vara hemma för mig, även om Nya Zeeland är som ett andra hem och jag trivs bra här med. Så kanske jag vill se svenska program för att jag saknar Sverige lite. Men jag trivs som sagt här, där mitt hjärta är hör jag också hemma. 
 
 
Dagen har sedan flytit på. Jag hann att ta min promenad till affären innan det blev för varmt. När jag kom tillbaka hittar jag de här två små sötnosarna liggandes så sött tillsammans. 
 
 
 
 
 
 
 
My little furry comapnions ♡♡♡
 
 
 
 
 
Jag började sedan experimentera lite i köket. Jag vill så gärna komma på ett sätt att veganisera äggost. Äggosten har alltid varit stjärnan på Julbordet, jag älskar det! Det är en tradition i vår familj och farmors äggost har alltid varit en favorit. Jag har läst om folk som har kokat soja- eller mandelmjölk med citron och det har sedan skärt sig och bildat klumpar (precis som när man kokar äggost). Det fungerade dock inte med den sojamjölken jag hade, jag tror jag behöver en fetare mjölk (läste någon stans att den ska vara minst 8%) och mer citron. Så det slutade med att jag gjorde en mannagrynspudding av "citron-soja-mjölken" som nu står i kylen och ska stelna till imorgon. Så det gör inget att det inte fungerade, vi får en god lunch imorgon istället och jag har ännu inte gett upp om att veganisera äggost. Det finns många fler idéer i mitt huvud som skulle kunna fungera. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
Jag bakade även ut det sista av pepparkaksdegen när jag ändå var igång. Så nu har vi pepparkakor igen, krisen är över (jag åt den sista pepparkakan igår, hihi). Vad vore december utan alla pepparkakor? Jag vill alltid ha tillgång till pepparkakor under decemeber månad, det hör lixom till. Sen äääälskar jag julen, som alla som känner mig vet. (^  _  -)
 
 
 
Nu sitter jag och dricker eftermiddags-kaffet. Hjärtat är påväg hem redan, han kunde sluta lite tidigare idag. Nu blir det helg! 
 
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback