Second Christmas

Kia Ora!
Eller jag kanske ska säga God Jul, igen! (^   ^,) Idag firar man Jul här på Nya Zeeland. Vi har dock inte gjort så mycket speciellt. 
 
Jag skypade med familjen imorse, vilket var Julaftons kväll i Sverige. Så jag kunde önska hela familjen, min farbror och hans familj och farmor och farfar God Jul! Det var så härligt att se dem och jag kunde inte låta bli att sakna den Jul jag brukar fira tillsammans med dem. ♡ 
 
Efter frukost duschade jag och passade på att använda mina nya produkter från Lush som jag fick av hjärtat igår. Tvålen, Twilight naken duschgelé, var hur härlig som hällst och luktar så gottt!! (๑✧◡✧๑) Jag vill aldrig använda någon annan tvål igen, hihi! Jag sminkade mig också eftersom vi senare under dagen skulle åka till Tim's syster och hennes familj. Men först hann jag med att göra en Janssons Frestelse och snickers
 
 
Hjärtats mamma kom och hämtade oss innan vi åkte till han syster. Där umgicks vi en liten stund, det var inte så mycket mer än att sitta ute och prata. Men det var ändå kul att se dem. (◠‿◠✿) Jag fick även en julklapp av hjärtats mamma, en Calvin Klein parfym. Den luktar gott, men tyvärr är jag den kräsnaste någonsin när det gäller parfym och använder bara de som luktar riktig vanilj. Men jag är fortfarande glad, det är så gulligt av henne att köpa något till mig. 
 
När vi kom hem behövde jag bara steka köttbullarna som var färdiga i kylen och värma Janssonen. Sen blev det middag med lite från det Svenska julbordet, allt veganiserat såklart. 
 
 
 
 
Solrosbollar
 
 
 
 
En super god och super krämig Janssons Frestelse på både kumara (NZ sötpotatis) och vanlig potatis. 
 
 
 
 
Min tallrik men gravad morotslax, solrosbollar, rödbetssallad, Janssons och spenat.
 
 
 
Yum!
 
 
 
 
 
Allt smakade verkligen som det ska göra, jul! Det var sååå gott! Till efterätt har vi massor av snickers hihi.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu tar vi det lugnt en stund innan vi ska åka till Bex och umgås en stund. Det har varit en riktigt bra andra jul tillsammans med mitt hjärta. Men nu är jag väldigt mätt och väldigt trött, haha!
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback