Rolling some balls

Hi!
Mitt hjärta var lika pigg imorse som han varit de senaste mornarna, om inte ännu lite piggare idag eftersom hans helg börjar imorgon. (^   ^,)  Det är så härligt att vakna upp bredvid honom, han är mitt allt! 
 
 
Jag själv har kännt mig piggare idag. Näsan är fortfarande tät och snorig, men hjärnan är med. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Så jag har fått gjort de sista förberedelserna inför Jul, yay! Jag började med att baka burgarbröd som jag smaksatte med lite julkryddor. De blev super fina, som alltid när jag använder receptet ur Martin Nordins bok Gröna Burgare. Medan brödet jäste passade jag på att vaxa de delar av kroppen jag inte vaxade i onsdags. Så nu känner jag mig redo! 
 
Eftermiddagen gick åt till att göra Solrosbollar (recept från tidningen VEGO's julnummer). Denna gången gjorde jag en och en halv satts. Sen formade jag fyra stycken biffar av smeten, resten fick bli bollar. (✿◠‿◠) Jag har en liten kul idé om vad vi ska äta imorgon nämligen som ni får se då. Men vi kommer inte ha något traditionellt julbord, det är ju bara jag och hjärtat. På måndag den 25, som är dagen de firar julafton på i Nya Zeeland, kommer det bli lite mer vanlig svensk julmat. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter allt detta är jag helt slut, men nöjd, så nu sitter jag och bara tar det lugnt. Värmen är tillbaka så jag har på fläkten inne i sovrummet. Men det är bara skönt, jag har saknat denna värmen. 
 
Imorgon är det julafton och jag känner mig äntligen redo. Även om det inte bakats några sötsaker över huvudtaget så har jag en kartong med pepparkakor som jag hittade bland de internatinella matvarorna på New World. Jag la all energi på att få till lite julig mat istället. Men det viktigaste är att jag får spendera denna julen med den jag älskar, mer kan jag inte önska. 
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback