It's starting to look...

Kia Ora!
Att den här dumma förkylningen/öroninflammationen inte vill ge sig. Jag mådde inte alls bra när jag vaknade imorse... Men efter att ha fått snytit mig ordentligt, ett antal gånger, och hostat upp lite slem mådde jag bättre. (๑>ᴗ<๑) Så jag har lyckats ta mig ut på en promenad till affären. 
 
Jag började med den som ligger lite längre bort, New World. De är lite dyrare men har ett bredare sortiment så jag går bara dit om det är något speciellt jag är ute efter. På den internationella hyllan hittade jag något som gjorde mig väldigt glad; Odense Marzipan!! ヾ(*⌒ヮ⌒*)ゞ Så nu behöver jag inte trixa med att göra egen. Jag har fått dra ner mycket på vad jag vill göra för mat och sötsaker till jul eftersom jag blev sjuk och inte orkar göra allt. Men marzipan var något jag behövde då jag fortfarande vill göra dammsugare av den mjuka pepparkakan jag bakade tidigare i veckan. Så nu kunde jag använda den tiden, som annars gått till att göra marzipan, till något annat.
 
 
Efter en sväng till min vanliga mataffär, Countdown, kunde jag traska hemmåt. Hemma lyxade jag till lunchen lite och gjorde en smoothie bowl(๑ᴖ◡ᴖ๑) 
 
 
 
 
 
 
Smoothien är gjord av banan, mango, grönkål, spenat och lite av en Spirulina smoothie
från the Homegrown Juice Company jag hade kvar i kylskpet.
Jag toppade det sen med mer banan, mango, jordnötssmör, min hemmagjorda Luke Skywalker's Granola
och riven kokos. Yum!
 
 
 
 
 
 
Efter att ha ätit i lugn och ro och sen druckit en kopp te med ingefära kunde jag börja julstöka lite i köket. Jag prövar att göra egen gravad morotslax som nu ligger färdigskuren i en lag i kylen, vår får se hur den blir. Jag gjorde även rödbetssallad på hemmagjord majonäs. (◠‿◠✿) Den blev riktigt god! Äntligen har jag några saker förberedda inför julen, yay! 
 
 
Just nu sitter jag och bara tar det lugnt. Jag är ju trotts allt sjuk och har fått ta tabletter hela dagen för att orka med. Så nu ska jag vila. Hjärtat kommer hem sent idag då han ska göra några ärenden efter jobbet (någon är sent ute med julklapparna, hihi). 
 
 
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback