Good & Broken

Hej!
Jag vaknade mitt i natten av att jag inte kunde andas genom näsan. Jag har väldigt svårt att sova med öppen mun, om jag någon gång sovit med öppen mun så har det hänt efter jag somnat för jag kan inte somna om jag inte kan andas genom min näsa. Så jag fick gå upp och snyta mig och ta en ny omgång med nässpray. Sen somnade jag som en lite grisunge och sov gott hela natten. (^  ^,) 
 
Örat värker inte lika mycket idag, det började värka lite först nu men det är för att näsan är tät och det blir ett tryck. Jag har försökt ta det lugnt, druckit te med ingefära och lydigt tuggat i mig ingefärsbitarna efteråt. Men de som känner mig vet att jag kan inte sitta still en hel dag, isf måste jag vara riktigt sjuk. (๑>ᴗ<๑) Så imorse bakade jag en mjuk pepparkaka. Den blev så bra! Eller snarare insidan av kakan blev bra. Ugnen ville inte vara vän med mig idag (ni som följer bloggen vet att ugnen här är en gammal med elslingor i taket och botten och jag måste gissa mig till temperaturen) så utsidan av kakan blev bränd och fastnade i formen. Det gjorde att kakan gick sönder när jag skulle få ut den. Men jag kunde lätt pilla bort den brända skorpan och insidan blev så fluffig, saftig och fin. Eftersom det inte finns någon lingonsylt på Nya Zeeland ersatte jag den med tranbärssylt och det fungerade så bra. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tur att jag tänkt spara det mesta av kakan och göra en julig variant av dammsugare senare i veckan, så det gör inget om den är lite trasig. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Och den smakar så gott! Jag måste prova att göra den igen en gång, för jag tror jag vet hur jag ska ställa in ugnen nästa gång hihi!
 
 
 
Nu har jag precis kollat ikapp på julkalendern. Jag tycker de har lyckats riktigt bra iår, jag gillar den. Jag har även en plåt i ungen med granola som håller på att rostas. Det är samma recept som förra gången på Luke Skywalker's Granola från boken Food Pharmacy. Det tar ju några timmar för den att bli klar, men det gör den väldigt krispig och god. Jag har ett alarm varje halvtimma då jag kollar till den och rör om. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Luften gick ur mig nu på eftermiddagen så nu ska jag bara ta det lugnt. Tur att jag har den senaste Skönheten och Odjuret som kan hålla kvar mig i sängen (utom när jag måste gå upp och röra i granolan såklart, hihi).
 
 
 
Kram på er 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback