Last Ice Cream

Hej!
Nu var det ett tag sen jag skrev igen. Jag har jobbat på som vanligt på Liseberg och haft en riktigt rolig helg. Jag behövde nog de där dagarna ledigt i början av förra veckan, för sen kom jag tillbaka med så mycket energi och tyckte det var jätteroligt att jobba igen! Inte för att jag inte tyckt det varit roligt i sommar, men nu mot slutet började man känna sig lite seg. Men några dagars vila gjorde gott så man orkar hålla uppe energin hela dagen igen. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
I lördags åkte jag in tidigare för att åka förbi Happy Vegan innan jobbet. De fyllde ett år som butik, Grattis!!! De har verkligen gjort ett kanon jobb och jag hoppas på många fler år med massor av veganmat. 
 
 
 
 
De delade ut Oatly's nya Matcha Latte och Cold Brew Latte gratis och hade/köpte man Happy Vegan påsen fick man även lite annat smått och gott gratis. Tusen gånger tack!! Det var även 15% rabatt på hela köpet så jag passade på och fyllde upp min påse. (^  _  -) 
 
 
 
 
Yum!
 
 
 
 
 
Igår var det sista dagen för vår älskade Sjöbod på Liseberg, sen slog den igen för den här säsongen. Jag har fått vara där både fredag, lördag och söndag. I lördags lät mina underbara skiftledare mig stänga Sjöboden även om jag inte hade det på schemat. Igår hade jag dock stägning i Sjöboden på schemat så jag fick stänga igen en sista gång. Jag kommer sakna den! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag är det stängt igen och jag är ledig. Jag passade på att ha en sista skype-date med mitt hjärta, sista skype-daten innan vi ses igen på riktigt. Snart sitter han på ett plan påväg hit, yay!! Det är så svårt att förstå, han kommer vara här i Sverige. Det är som två av mina världar möts, krockar med varandra. Jag känner mig som ett barn som väntar på Julafton och varje kväll är jag så glad för att nästa dag är det en dag mindre tills han kommer.  
 
Resten av dagen har jag städat på rummet; tvättat fönster, speglar och dammsugit. Jag har även fått tvättat lite kläder och lagt in rena kläder i garderoben. (^   -   ^) Nu ska jag snart börja med middagen som bli Teriyaki Temphe med stekta grönsaker. Mumms!
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback