Sun - Raw - Friends

Moshi Moshi!
Vilken underbar dag jag hade igår! Det började med att jag sov ända till tjugo över nio!!!! Jag minns inte senast jag lyckats sova så länge, så härligt det var. o(*^▽^*)o Därför kände jag mig pigg och totalt utvilad. Solen var uppe och det var helt underbart väder ute. Efter en morgonpromenad med Keyla och frukost i lugn och ro tog jag en härlig dusch. En bra start på en bra dag! För sedan bar det av mot goa Göteborg. (◕‿◕✿)
 
Inne i Göteborg tog jag mig bort mot Liseberg där jag mötte upp Linn och Zamuel, the DreamTeam is finally together again! ☆ Det var sååå roligt att se dem igen och ska bli super kul att få jobba med dem i sommar. Vi gick tillsammans in till Liseberg där vi fick hämta namnskyltar, personalkort, skriva kontrakt, få nycklar till skåpen och hämta ut arbetskläder. Nu är vi redo för en ny säsong.(*⌒ヮ⌒*)
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi var klara sa vi hejdå, för då kom min underbara barndomsvän Caroline. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Vi hade bestämmt att vi skulle ses en stund. Jag hade inte ätit lunch och det var nästan middagstid så jag ville ha något att äta och Caroline ville ha en kaffe. Det blev Open New Doors vi gick till eftersom det ligger så vackert på tyskabron och vädret var ljuvligt. Vi satt där länge och bara pratade, jag åt en fantastiskt god middag och kunde inte låta bli att köpa en liten efterrätt också. Det var så otroligt härligt! Caroline, du är verkligen underbar. Jag älskar dig bästaste vännen min! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har glömt vad de kallade maträtten men det är iaf zucchini- och kelpnudlar i en god avokado, citron och basilika sås toppad med rawmesan och pumpakärnor. Till det en jättegod sallad. Detta var så OTROLIGT gott!! (๑♡◡♡๑)
 
 
 
 
 
Till dessert: Passion for balls 
 
 
 
 
°*☆ Sisters by the start, friends by the heart ☆*°
 
 
 
 
 
 
När solen hade gått ner drog vi vidare mot Avenyn. Där satt vi först på ett uteställe och med varsin dricka (juice för mig och mineralvatten till Carro). Sen gick vi över vägen till Condeco då jag blev så kaffesugen, hihi. Där satt vi och myste tills det var dags att dra sig hemmåt. ( ◠‿◠ ) Caroline bestämmde sig för att åka till sina föräldrar på Orust så jag kunde åka med henne till Stenungsund där jag ställt min lilla gula pärla. Så vi åkte först hem till henne där hon kunde packa sina saker. Vi pratade en stund med Carolines gulliga granne och hennes hund också innan vi åkte. Jag var därför inte hemma förrän runt ett inatt, men vad gör vell det när man är ledig. Det kändes så skönt med en hel dag utan att jag stressade över tider och jag struntade totalt i vilken tid jag åkte hem. Jag har annars lätt för att stressa då jag vill komma hem i tid när jag varit i Göteborg (oftast för att jag ska jobba dagen efter). Men igår lät jag inte klockan styra mig, vilket kändes så skönt! Att få spendera hela eftermiddagen och kvällen med min fina barndomsvän var verkligen så underbart! Tack Carro!
 
 
 
Idag ringde klockan vid nio så jag kunde gå upp, göra mig iordning och skypa med mitt hjärta. Han hade en kompis på besök så det blev lite senare än tänkt, men vad gör vell det. Det var så härligt att se och höra honom igen. ♡ Jag älskar honom så otroligt mycket! Han betyder så mycket för mig och det är honom jag vill vara med. Jag känner mig lycklig lottad som fått träffa honom, får känna det jag känner och ha honom i mitt liv. 
 
Vi var inte klara förrän runt två mitt på dagen (svensk tid), hihi! (๑>ᴗ<๑) Så det fick bli en väääldigt sen frukost för mig. Men det är det helt klart värt, jag skulle kunna sitta och prata med honom hela dagen. Annat jag pysslat med idag är att tvätta lite kläder som jag sen också har hängt upp på tork, laggt in rena kläder i garderoben, sorterat viktiga papper och fått undan lite små saker på rummet. Jag har tagit det lugnt och bara gått runt och små pysslat helt enkelt. (^  ^,) 
 
Nu har jag precis ätit en väldigt god middag. Vi tände grillen och gjorde grillspett. Jag hade en Tofurky Chick'n Apple korv och två grillspett med butternut squash, zucchini, champinjoner, aubergine, paprika och lök. Till det gjorde jag en hummus med massor av vitlök så det liknade tzatziki i smaken. Yum!
 
 
 
 
Jag öste på med mer hummus och alfa alfa groddar efteråt, hihi!
 
 
 
 
 
Solen har börjat nå den nedre halvan av himlen och jag har inget mer planerat än att ta det lugnt resten av kvällen. Imorgon är jag också ledig, vilket känns skönt. Sen kommer det nämligen bli några hektiska veckor för mig i april så jag får njuta så länge jag kan, haha! Men det är skönt att jag har jobb och slipper oroa mig för det. Lyx "problem" med andra ord. (^  _  -)
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback