Mr. Chanterelle

Hello!
Vad trött jag var imorse. Efter att klockan ringt somnade jag om i en timma. Tur att man då inte har någon tid att passa
utan kan ta det lugnt. (^   ^,) Sen piggnade jag till då jag skypade med världens bästa, underbaraste kille; mitt hjärta på andra sidan jorden. Det är utan tvekan bästa sättet att starta en dag på, han gör mig alltid lika glad. Bara att tänka på honom får mig att le och bli alldeles glad inombords. Men det är vell så det ska vara när man älskar någon. 
 
 
Efter att ha ätit en sen frukost tog jag en promenad med hundarna till skogen för att plocka svamp. Jag var ute rätt länge, men hittade inte jättemycket i skogen. Dock kollade jag inte alla ställen jag känner till då det var krongligt att gå med hundarna. Jag önskar att jag kunde ha dem lösa men Alfred har i princip tappt hörseln nu på äldre dar och jag kan därför inte kalla in honom ifall han skulle få upp någon doft och vandra iväg. Och det känns inte snällt att ha en hund kopplad medan den andre är lös så jag har båda kopplade. Är vi två brukar vi dock släppa dem ibland då vi hjälps åt att hålla koll på dem. Men idag var jag själv med hundarna och behöll därför kopplen på. När jag kom tillbaka hem tog jag en sväng i skogen bakom vårt hus och ladugården på vår nya tomt. Där fanns det en riktig kantarell-gömma så jag fyllde spannen jag hade med mig. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Yay!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tanken är att jag ska prova göra en vegansk verision av västkustsallad och jag tänkte lyxa till det med egenplockade kantareller istället för champinjoner. Men eftersom vi inte åt middag tillsammans allihopa idag så rensade jag dem bara och ställde in dem i kylen till imorgon istället. Mamma var ute och red med en tjej som kommer och rider ungefär en dag i veckan och innan hon var klar hade jag redan åkt iväg på träning. 
 
Jag blev inbjuden att testa träna Kutgo igen. Förra veckan var det mer en introduktion då vi inte tränade så mycket utan mer gick igenom tekniker och teori. Denna gången drog själva träningen igång och tränaren var snäll och bjöd in mig så jag skulle få se hur det var, det var så roligt!! (*⌒ヮ⌒*)Det är verkligen en mix av olika träningsstilar där vi dansar till ena låten för att i nästa kontrollera andningen i chi gong och sen göra yoga-övningar. Det smiter in styrka här och där också och det är ett härligt flyt genom hela passet, man blir svett och man känner i HELA kroppen att den har fått arbeta. Det roliga är att man verkligen ska släppa loss imellanåt, lite som i affrodans och magdans. Samtidigt blir man lugn då det handlar om mindfulness i chi gongen och yogan. En riktigt rolig träning med andra ord som passar mig som handen i handsken. Men tyvärr kan jag inte forstätta gå kursen denna hösten då allt är så osäkert med jobb och pengar. Men få jag chansen att träna Kutgo i framtiden kommer jag definitivt ta den. Testa om ni får chansen!
 
 
 
Nu är jag härligt trött och lugn i kroppen så jag ska krypa ner i sängen och läsa innan jag beger mig till drömmarnas land. 
 
 
 
Kram på er ❤
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback