I've got a job

Hej!
Som ni kan läsa på rubriken fick jag en väldigt glad överraskning imorse på mailen. Jag har fått ett jobb!!! ☆*:.。. (((o(*^▽^*)o)))  .。.:*☆ Och det är inte vilket jobb som helst utan ett jobb jag verkligen ville ha, jag kommer jobba Halloween och Jul på Liseberg! Jag är så glad!! Särskilt eftersom jag börjat stressa denna helgen över att jag inte fått något jobb ännu, men nu kan jag slappna av. 
 
Det firades med bakdag tillsammans med mamma. Vi lånade upp farmors stekhäll för att baka tunnbröd. Så roligt och mysigt att få baka med mamma! Innan jag gjorde min bröddeg slängde jag ihop en chokladkaka med. Men jag skriver mer om den imorgon då jag inte hunnit smaka ännu. (๑>ᴗ<๑) Tunnbrödet jag bakade är från Mekto Ganic's bok Baka Vego. Brödet är både glutenfritt och veganskt, dessutom smakar det underbart! 
 
 
 
 
 
Mamma bakade ett "vanligt" recept på tunnbröd som också blev jättebra. 
 
 
 
 
 
Mammas bröd är längst bak och mitt är där framme. 
 
 
 
 
 
 
 
När vi var klara började jag förbereda för middagen. Idag gjorde jag västkustsalladen med kantarellerna jag plockade igår. Den är är gjord på vegansk majonäs och grädde, men jag kunde inte låta bli att ha i räkor. Därför är den enkel att göra vegansk om man vill det, det är bara att hoppa över räkorna. Jag tycker det blev väldigt gott, särskilt med kantarellerna i! Middagen blev alltså tunnbröd med stekt korv (vegansk korv för min del), blomkålsmos och västkustsallad. Mumms!! ꒰⁎ᵉ̷͈ ꒵ ᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
 
 
 
Västkustsallad med egenplockade kantareller. 
 
 
 
 
 
Jag får erkänna att jag fick äta med kniv och gaffel då jag inte kunde rulla ihop min, hihi!
 
 
 
 
 
 
Oj vad gott det var, och vad mätt jag blev efteråt. Därför tog jag en snabb promenad med hundarna, en runda med lite backar att gå i. Det var skönt att få smälta maten. När jag kom hem var det bara att byta om och åka ner till giffen då jag tränade pace idag. Det känns i kroppen nu kan jag säga, men det är en skön känsla. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Tanken var att jag skulle äta chokladkakan med resten av familjen när jag kom hem men de orkade inte vänta när jag skulle in i duschen och började utan mig. När jag sen var klar var jag inte alls sugen på att äta någonting, jag tycker inte om att äta för sent eller för nära läggdags. Så jag spar det till imorgon. (^  _  -) Nu är jag trött och längtar efter att få krypa ner i sängen och läsa, därför säger jag god natt till er alla!
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback