Choklad, Lakrits & Delikatesser

Hi!
Jag, mamma och Erik gjorde oss iordning och åkte in till Göteborg imorse. Det är Göteborgs Choklad-, Lakrits- och Delikatessfestival denna helgen och vi hade såklart biljetter. (^ _ -) Att hitta en parkering var dagens stora uppdrag, men tillslut fick vi en riktigt bra parkering. Sen var det bara att gå in och börja smaka på allt gott, hihi! (๑ᴖ◡ᴖ๑) Det var övervägande choklad och lakrits men det fanns även annat som t.ex. pepparkakor, fugde, marsipan, havtorn och massor av annat spännande och mummsigt. Här kommer bilder från dagen:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Raw Choklad, yum!
 
 
 
 
 
 
Sockerkonst
 
 
 
 
 
 
 
 
Tårtdecor, här trivdes jag. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lilla jag idag i "ny" känning från Liz Lisa.
(köpte den i Tokyo i våras men har inte använt den förrän nu då den passar bättre till vintern)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fina Becca från Becca Design.
 
 
 
Hennes webbutik hittar du genom att klicka på annonsen till höger av bloggen,
eller klicka här
 
 
 
 
Det har varit en rolig dag men man blir väldigt trött av att gå där bland alla människor (det var trångt!). Det är så mycket nya smaker och intryck. Innan vi åkte hem gick vi och åt lite sushi då vi kände att vi behövde lite riktig mat i magen. 
 
Hemma fick jag en glad överraskning. De ringde till mig från ett café jag sökt jobb på och de ville att jag kommer in och jobbar imorgon. Jag berättade att jag har jobb på Liseberg men eftersom det inte är heltid jobbar jag gärna extra (jag har faktiskt funderat på att söka extra jobb), vilket de bara tyckte var bra. Därför ska jag iväg och jobba imorgon och förhoppningsvis leder det till mer jobb i framtiden.(*⌒ヮ⌒*)Ibland ska man ha tur! 
 
 
Nu ska jag tvätta bort sminket och ta ut mina linser innan det blir Bingolotto. Det är evigheter sedan jag spelade det sisst så det ska bli roligt och mysigt att spela med mamma och pappa. 
 
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback