Beetroot Ketchup

Moshi Moshi!
Jag började dagen med att skypa med mitt hjärta på andra sidan jorden. Han är verkligen bäst, ingen annan kan få mig att känna mig så lugn och lycklig som han kan. Så länge jag har honom känns det som om jag klarar allt. ♡
 
Efter det hade jag massor av energi och satte igång i köket med att rosta rödbetor för att testa ett recept från förra numret av tidningen Vego; Rödbetsketchup. (^   ^,) Det tog sin lilla tid då rödbetorna behövde vara i ugnen i längre än en timma. Sen skulle de skalas också vilket tog sin tid. Men ketchup blev det! (๑ᴖ◡ᴖ๑) Eftersom jag gjorde den själv kunde jag hoppa över sockret och hade bara lite lite agavesirap. Men det behövdes knappt då rödbetorna är så söta i sig. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det blev faktiskt rätt gott, om man gillar rödbetor (som jag gör) kommer man gilla detta.
Men man får har i baktanke att det inte är vanlig tomatketchup. (^ _ -) 
 
 
 
På eftermiddagen tog jag en promenad i blåst och småregn med hundarna.
Det regnade inte så mycket och det var så skönt med frisk luft så vi gick en bra sväng. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På kvällen åkte jag sen på ett Yoga pass, vilket var riktigt skönt och avstressande. Det är ju meditation i yogan och man lever här och nu. Jag tycker det blir som att rensa huvudet och låta hjärnan vila från alla tankar. Sen lär man även känna sin kropp mycket mer i alla olika ställningar där man stretchar och tänjer. 
 
 
Nu sitter jag avslappnad i soffan men ska gå och ge hundarna sin kvällsmat. 
 
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback