Rainy and warm

Hej!
Jag hade satt ett alarm för imorse men stängde av det och somnade om en timma till. Har man ingen tid att passa eller något man måste gå upp till får man göra så ibland. (^ _ -) Annars brukar jag ha ett alarm som väcker mig bara för att jag inte vill sova bort halva dagen. 
 
Jag chattade lite med Josefin innan jag gick upp. Det behövdes kan jag säga och jag har mått bättre sedan dess. Hon säger alltid rätt saker och förtstår mig, på samma sätt som jag förstår henne. Efter att har pratat med henne lyckades jag ta mig upp och ut på en promenad med hundarna innan frukost. 
 
Mamma hade planerat barnridning här idag för dem som vill så när jag ätit gick jag ut till henne och hästarna för att hjälpa till. Tyvärr öste regnet ner så det kom aldrig någon, vilket är förståligt. Vi planerar därför att testa igen en annan gång när vädret är bättre. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag och mamma gick upp och släppte ut Dokka och Dökkvi i hagarna igen och passade på att gosa lite med tjejerna och hälsa på lill-killen, som inte fått något namn ännu. 
 
 
 
 
 
Jag och nyfikna Dirfa som alltid vill vara i centrum. 
Dokka kommer gåendes i bakgrunden och vill också vara med.
 
 
 
 
 
 Bebis låg och sov när vi kom.
 
 
 
 
 
 
När vi kom hem igen fikade vi allihopa och Erik som vaknat åt frukost. Erik har fått jobb på samma ställe som mig, Grattis Erik! Vi kommer båda jobba på Mia's Sjöbod under sommaren. Det är ett gulligt litet Café som ligger på västra Orust. Erik är glad och satt och berättade om hur det var när han provjobbade igår. (^  ^,) Vi förflyttade oss sedan ut på altanen då det var så härligt väder ute. Det har varit grått men ändå varmt och härligt i luften som är sådär frisk som det bara är efter regn. 
 
Sen gick jag och mamma in och bakade. Jag ville testa ett mjölfritt bröd gjort på keso som jag varit nyfiken på. Jag tycker det blev bra! Receptet kommer från tidningen hembakat och ni kan hitta det här
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mamma bakade tomtebullar, mumms! Det är en slags muffins med kardemumma i. Jag vet inte varför vi kallar dem tomtebullar eller vart receptet kommer ifrån från början, men det är ett av recepten i mammas receptbok. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Sen började mamma med middagen medan jag hjälpte till med att hålla ordning på plåtarna i ugnen. 
 
Min mage har varit lite upp och ner det sista och det är inte ovanligt att jag har kramper under dagen. Under eftermiddagen idag fick jag några väldiga magkramper som inte ville släppa, så jag satt uppkrupen i soffan med mamma och kollade på ett avsnitt av Reign. Jag mådde något bättre sen så jag tvingade mig själv ut på en promenad med hundarna. Efter det har jag kännt mig bättre. Jag ska till läkaren imorgon för att ta prover för att bland annat järnvärdet och annat så jag ska kolla upp detta också när jag ändå är där. Det är nog inget farligt, men kan ju vara bra att kolla upp. 
 
 
Nu sitter jag ute på altanen igen men ska strax gå in och sätta mig i soffan med mamma och pappa. (^   ^) 
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback