Taking it easy

Hi!
Vi låg kvar i sängen sådär länge idag igen, fast inte riktigt lika länge som igår. (^   ^,) Det kändes som en sådan helg då vi båda behövde det, inga planer överhuvudtaget. Det regnade ute vilket också bidrog till att vi stannade i sängen. 
 
När vi lyckades ta oss upp satte jag igång med disken medan hjärtat dammsög och satte på en tvätt. Så nu är det rent och fint ingen. (๑ᴖ◡ᴖ๑) När tvätten var klar och upphängd åkte vi och handlade. Vi fick en halv pumpa av Dave igår, en av hjärtats kompisar, när han och hans nya valp kom förbi på besök. Därför handlade vi lite ingredienser så jag kunde göra en matig vegansk pumpapaj jag sett recept på. 
 
När vi kom hem gjorde jag lunch till oss båda som blev mannagrynsgröt med lönnsirap och banan. Mumms! ꒰⁎ᵉ̷͈ ꒵ ᵉ̷͈⁎꒱໊ Jag gjorde även veganska chokladbollar gjorda på brynt margarin (de är veganska därför använde jag inte smör). Medan smeten stod och stelnade i kylen tittade vi på en film; What We Do in the Shadows. Den är gjord här på Nya Zeeland, de var bland annat i Wellington och på en av klubbarna vi varit på där. Den var anorlunda, men rätt rolig. Hjärtat var så trött så han orkade dock inte se hela utan somnade. Jag tror han håller på att bli sjuk då han varit hängig hela helgen, frusit och börjat hosta. Hoppas det inte blir så farligt och att det går över snabbt. ♡
 
 
När filmen var slut gick jag och rullade chokladbollarna och satte sen igång med middagen. ( ◠‿◠ )
 
 
 
 
Pumpapaj gjord på filodegsbotten och fyllning med bland annat pumpa, karameliserad lök och tofu. 
Nästa gång kan jag nog ha i lite mer kryddor tror jag, men det var gott. 
 
 
 
 
 
 
Veganska chokladbollar med brynt margarin,
rullade i hackade nötter och lite chokladpulver. 
 
 
 
 
 
Nu sitter vi båda bänkade i sängen igen. Det börjar en film senare jag vill se, vi får vell se om vi orkar hålla oss vakna. Jag ska iaf gå och ta ut mina linser nu och sen ska jag ha en chokladboll till efterrätt. (๑>ᴗ<๑)
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: rememberthiis.blogg.se

Ser gott ut :))

2016-03-14 @ 08:20:49
URL: http://rememberthiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback