Moved

Moshi Moshi!
Det har hänt så mycket de senaste dagarna att jag inte hunnit med att blogga (eller ja, vissa dagar hade jag kanske tid med ville mest umgås med hjärtat). (^  _  ^) Därför blir detta ett långt inlägg med vad som hänt denna helgen. 
 
I lördags var jag uppe och vattnade växthusen och band upp några paprika-plantor i växthuset. Jag hjälpte sen till med att ordna hönät åt hästarna. Anette, Geoff och Caelan skulle iväg med Paufi och Hrima till Apeti Show. Efter att jag vattnat klart allt hade de redan åkt, jag gick då in och åt frukost innan jag gick ut igen och började plocka grönsaker. Jag hade fått i uppgift att göra en sallad till dommarna i Apeti Show. Alla från Caelans skola skulle ta med mat åt dommarna och vi skulle göra en sallad. Så när jag plockat lite jordgubbsspenat (både bär och blad), korila (engelska: Caigua), maori spenat, kål, tomater och gurka gick jag in och började skölja och rensa allt innan jag började skära upp det. Det blev en härligt färgglad sallad som jag sen också la i lite hackade valnötter i. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Förhoppningsvis blev den omtyckt. 
 
När salladen var klar hoppade jag direkt in i bilen och körde till Apeti för att lämna den. Jag tog även med lite saker som familjen glömt hemma, t.ex. kameran. Så efter att ha hälsat på dem och sett hur det gick lämnade jag salladen i matsalen. Josefin var vid detta laget redan hemma och väntade på mig så jag sa hejdå till familjen, önskade dem lycka till och åkte hem. Väl hemma fick jag ett varmt välkomnande av Josefin. Vi gick sen in till mitt rum och började packa. Josefin hjälpte till så gott hon kunde, men det är inte lätt när hon inte vet vart alla mina saker är hihi! (^_-) Efter ett par timmar hade vi dock lyckats få ihop allt. Det såg ut att vara så mycket när vi stökade runt, men när vi fått in allt i bilen såg det inte ut att vara lika mycket. Men jag har allt sammlat på mig endel under mitt år här, hihi!
 
Caelan, Anette och Geoff hann tyvärr inte komma hem innan jag och Josefin åkte. Vi hade tänkt ta vägen förbi Papaioea (Palmerston North) och ville därför inte komma iväg allt för sent. Jag har verkligen haft ett helt underbart år hos familjen Kira! Jag kommer aldrig glömma det, det har sin plats i mitt hjärta så länge jag lever. Jag har lärt mig så mycket och jag har växt mycket som person under året som gått. Att få spendera det tillsammans med så underbara personer som Anette, Geoff och Caelan har varit fantastiskt roligt. Men nu är det dags för mig att gå vidare till ett nytt kapitel av mitt liv. (◕‿◕ ) Tack familjen Kira för ett fantastiskt år! Det är dock inte förväl, vi kommer ses mer innan jag åker hem till Sverige och förhoppningsvis kommer vi träffas mer i framtiden också. 
 
 
 
 
Arkivbild från när vi åkte till Auckland i maj.
 
 
 
 
Jag och Josefin åkte sen in till Palmy där vi gick och fika innan vi handlade mat, vi planerade att göra potatispizza till middag. Sen bärde det av hem till ♡, dit jag flyttat. Han var fortfarande på jobbet. När jag och Josefin fått in allt packade jag upp det nödvändigaste, duschade och sen började vi med middagen. Den blev klar lagom till när ♡ kom hem. (^   ^,) Vi åt och pratade massor under kvällen innan det var dags för Josefin att dra sig hemmåt. Jag och ♡ satt uppe ett tag till, det blev rätt sent innan vi gick och la oss. Jag tror jag somnade nästan med en gång jag la huvudet på kudden, jag var så trött. (๑>ᴗ<๑)
 
 
 
Söndag tillbringade jag med att packa upp det mesta och lägga undan sånt som jag ska skicka hem till Sverige. Sen var jag helt slut. ♡ kompis kom och hälsade på på eftermiddagen så vi satt ute i solen och pratade. Jag minns inte riktigt när vi gick och la oss sen den kvällen, men vi hade en trevlig kväll. (^ _ -)
 
 
I måndags tog vi det lugnt och åkte sen in till Palmy för min tid hos doktorn. Jag fick bekräftat att jag har lågt järnvärde och läkaren skrev ut järntabletter åt mig. När vi var klara där åkte vi tillbaka mot Levin. ♡ hade några ärenden han behövde göra och sen åkte vi hem. Jag fortsatte med att packa upp de sista av min kläder och stekte senare pannkakor till middag. Det blev en rätt tidig kväll då vi båda var trötta. 

 
 
Jag sov som en liten björnunge hela natten och har drömt massor. Jag lyckades dock vakna till strax innan ♡ åkte till jobbet imorse. Sen gick jag upp och gjorde mig iordning. Josefin och Amaia skulle komma då Josefins tisdagar passar bra, för att komma och hälsa på, eftersom hon lämna Tai Mana på dagis. De kom när jag precis skulle göra frukost. Så vi pratade medan jag fixade kaffe och frukost. Sen gick vi in och satte oss i vardagsrummet för att försöka få Amaia att sova. Det tog inte jättelång tid och när hon äntligen somnat satte vi på en film; The Longest Ride. Den var sååå bra!! Den är på min lista för filmer jag vill se igen, hihi! En riktigt mysig romantisk film där man får följa två olika kärlekshistorier som knyts samman på ett underbart vackert sätt. Jag grät mer än en gång. 
 
Amaia vaknade mot slutet av filmen så när filmen var slut åkte vi in till centrum för att fika. Vi gick till vårt vanliga café jag och Josefin går till här. Det var mysigt att ha en dag med henne och Amaia när vi kunde prata om allt möjligt och jag fick gulla lite med Amaia. ( ◠‿◠ ) När vi fikat klart körde Josefin mig hem och sen var det dags för henne och Amaia att åka hemmåt. 
 
 
Jag har sedan pysslat med lite av varje; bokfört, sorterat bilder, duschat och diskat. Jag gjorde även en egen nyttig granola med massor av fröer och nötter som blev väldigt god. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
 
 
Tanken var att jag skulle blanda i gojibären och russinen direkt i granolan, 
men jag tycker det skulle bli för lite så jag ska köpa mer innan jag blandar i det. 
Jag vill ha mycket torkade bär i min granola, mumms! (๑>ᴗ<๑)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu har jag bara tagit det lugnt . ♡ kom precis hem så nu ska jag umgås med honom. Äntligen har jag börjat kunna slappna av igen. ( ◡‿◡ )
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback