Lookout Picknick

Hi!
Vi tog det lika lugnt imorse och låg kvar i sängen i ett par timmar. Det är farligt när vi har en TV i sovrummet och en sån härlig säng, det slutar med att vi gör allt här inne. (๑>ᴗ<๑) Fast det är rätt mysigt, hihi!
 
Efter ett tag lyckades vi dock ta oss upp och åka iväg till affären. När vi kom hem gjorde jag en "salted caramel frosting" till pecannöt- och lönnsirapmuffinsen jag gjorde igår. Det blev jättebra, och allt är veganskt. (^ _ -) Sen gjorde vi oss iordning, packade en kylväska och åkte till ett ställe inte långt härifrån med en mysig vandringsled
 
 
 
 
 
 
Första utsiktsplatsen vandringsleden leder till heter Papaitonga.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vid sista utsiktsplatsen, Otomuri, stannade vi och hade picknick i skuggan av ett träd.
Det är varmt idag, runt 27 grader med strålande sol. Härligt! (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
 
 
 
 
 
 
Där fanns många fjärilar som flög omkring bland blommorna.
 
 
 
 
 
Jag hade fyllt en plastpåse med frostingen så när vi skulle äta klippte jag bara ett hål i ena hörnet och spritsade cupcakesen på plats. Då slipper man klet i väskan eller mosade cupcakes. 
 
 
 
 
Vegan maple syrup and pecan muffins with salted caramel frosting.
Receptet kommer komma upp på bloggen vid senare tillfälle. 
 
 
 
 
 
Vi låg där en stund på picknickfilten och bara njöt av nuet en tag innan vi gick tillbaka.
Det var en rolig dagsutflyckt som vi borde göra oftare. ( ◠‿◠ )
 
Nu är vi hemma igen, hjärtat sitter och ritar på sin iPad medan jag har redigerat bilder och bloggat. Men nu är det nog dags för mig att ta en uppfriskande dusch. Resten av dagen ska vi bara ta det lugnt. (^   ^) Vilken härlig dag!
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: Lili

Ser helt underbart ut, så vackert det är där!

2016-03-07 @ 09:19:45
URL: http://zilverka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback