Filming while baking

Moshi Moshi!
Hjärtat mådde inget bättre imorse så han har varit hemma idag. Det har dock inte jag då Josefin kom och hämtade upp mig
på förmiddagen. (^   ^,) Vi hade redan planerat det då hon var ledig idag, och det kunde ändå vara bra att låta hjärtat få sova
ifred under dagen. 
 
 
Jag och Josefin åkte först förbi mataffären och köpte lite ingredienser för att göra en kaka. Jag har funderat ut ett recept på en vit chokladkladdkaka med passionsfrukt ett tag nu som jag ville prova. Det passade bra att baka den idag då vi skulle filma en video för min ansökan till Hela Sverige Bakar. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Jag har i många år velat delta så jag tänkte prova turen iår och se om jag kan lyckas sno en plats. 
 
 
 
 
Vit Chokladkladdkaka med passionsfrukt. 
 
 
 
 
Den blev god men receptet behöver några små justeringar innan jag blir nöjd. (๑>ᴗ<๑) Mer passionsfrukt och den behöver nog inte vara inne i ugnen lika länge nästa gång för att få den att bli ännu mer rinnande i mitten. Men det är en smaksak hur rinnande man vill ha sin kladdkaka, jag vill ha den riktiigt gooey i mitten. (^  _  -)
 
 
Efter att ha smakat kakan gick vi på en promenad med Rocko och Railey. Railey är deras nya hund, han är verkligen jättesöt och härlig. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen satt vi i soffan och bara pratade. Det är skönt att bara kunna umgås men samtidigt slappna av och bara ta det lugnt. Senare körde Josefin mig hem. Hjärtat ser ut att må lite bättre, så förhoppningsvis har denna dagen med vila gjort honom gott. Det är inte kul när någon man tycker om är sjuk, man känner sig så hjälplös då det inte finns så mycket man kan göra. Ibland önskar man verkligen att man kunde trolla. 
 
Nu tar vi det lugnt båda två, jag börjar bli väldigt trött och ska strax byta till nattlinne och krypa ner under täcket. (◡‿◡ )
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback