Fairy Princess

Kia Ora!
Josefin kom hit igår! Men innan hon kom hann jag hänga tvätten, diska, äta frukost i lugn och ro och sen ta in tvätten då det hade börjat duggregna ute. Vi pratade en stund medan jag hängde upp tvätten på en ställning inomhus och sen bestämmde vi oss för att åka hem till henne. (^   ^,) Det var roligt med sällskap och kunna få prata av sig efter att ha varit själv under dagarna den senaste veckan. 
 
Först åkte vi till en drakflygar festival som hölls på Otaki Beach. Vi var nyfikna och tänkte att vi kunde ta vägen förbi för att se hur det var. Det lät inte som något jättespeciellt men jag blev överraskad. När vi närmade oss fick vi syn på stora krokodiler som svävade i luften och massor av olika sorters drakar. ( ・▽・ ) Jag tycker det var jättehäftigt!
 
 
 
 
 
 
 
 
De stora drakarna hölls nere av traktorer.
Tur är vell det annars hade de nog flygit iväg, det var perfekt drakflygar väder. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi stannade inte så länge då det inte var så mycket mer att se. Men det var ändå häftigt och roligt att åka dit och titta en sväng. Påvägen hem stannade vi till på ett mysigt café och fikade. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Det har blivit som vår lilla grej, att vi åker och fikar när vi umgås hihi! Men det är roligt då man får se nya saker, testa nya bakverk och umgås med världens bästa Josefin!
 
 
Hemma hos henne tog vi det sen lugnt. Vi parkerade oss i soffan och zapade runt bland kanaler, båda var trötta så vi hade en slappar dag ihop. Sara, Amaia, Tai Mana och en kompis till Tai Mana kom hem efter någon timma. De är verkligen en jättehärlig familj, det är lätt att vara sig själv med dem. Tai Mana kom in i vardagsrummet efter en stund med en prinsesskrona på huvudet och rosa fe-vingar på ryggen och sa "I'm a ferry princess" och var så stolt över att han fått på sig vingarna alldeles själv. Han är verkligen alldeles för gullig!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Familjen åkte sen så jag och Josefin var ensamma hemma igen. Vi tog något att äta och satte på en film; Bad Neighbours. Den var väldigt rolig, men väldigt pinsam. Både jag och Josefin satt och gömde oss för vi skämdes så åt karaktärernas vägnar, men samtisigt satt vi och skrattade så man nästan fick ont i magen imellanåt. Det var verkligen en helmysig eftermiddag. 
 
 
Josefin körde mig sen hem och påvägen stannade vi till och handlade. Jag hade redan planerat en middag som jag började med när jag kom hem. Hjärtat kom hem en stund efter mig och senare, när jag ställt maten i ugnen, kom hjärtats kompis hit. 
 
 
 
 
 
Indisktkryddad Risottokaka med grönsaker. 
Orginalreceptet var med saffran (receptet kan ni hitta här) men jag hittade ingen saffran i affären. (>   <)
Därför gjorde jag en indisk kryddning istället, vilket fungerade bra det med.
(1 tsk koriander, 1/2 tsk malda nejlikor, 2/3 tsk kardemumma, 2 msk gurkmeja och 1 msk kanel).
 
 
 
 
Efter att ha ätit åkte vi alla tre till Bex och spenderade resten av dagen där. Vi kollade på en jättemysig film som heter Sixteen Candles vilket är en film från början av 80-talet. Jag tycker sådanna filmer är jättemysiga och denna var inget undantag. 
 
Vi kom inte hem förrän efter midnatt, det är därför det inte blev något bloggande igår. Vi gick och la oss med en gång och det tog inte lång tid innan jag sov. (^  _  -)
 
 
Idag stannade vi kvar i sängen flera timmar efter att vi vaknat. Jag älskar dagar som denna, bara mysa tilsammans med hjärtat! När vi äntligen lyckades ta oss upp hjälpte jag hjärtat att raka håret på sidorna av huvudet. Medan han sedan duschade städade jag undan disk och annat i köket. Sen åkte vi in till centrum för att göra lite olika ärenden och vår dagliga tur till affären. 
 
När vi sen kom hem var vi båda jättetrötta. Vi tog det därför lugnt en liten stund och sen gick jag och bakade muffins med ett nytt recept, utan ägg, jag ville testa. ( ◠‿◠ ) Jag gjorde om det endel då jag ville ha en annan smak, vilket blev jättebra! 
 
Nu tror jag hjärtat håller på att somna, hihi! Jag ska sluta blogga och umgås med honom, det är så härligt att ha honom hemma nu i två hela dagar innan han måste tillbaka till jobbet igen på tisdag. 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback