Blueberry Forest

Hi!
Hoppsan sa, det blev visst inget skrivit igår. Hela morgonen höll jag på och rensa ogräs, tvätta fönstren ordentligt och sen stod jag i köket och bakade medan jag väntade på att ♡ skulle komma. (^_^) Jag hade lite smått att pyssla med med andra ord. 
 
När ♡ äntligen kom gjorde vi oss alla iordning och gick ner i hagen för att träna hästarna. Jag hade med mig kameran för att försöka ta fler bilder på alla, så jag tränade inte Svans hela tiden. Dock var han jätteduktig när jag väl tränade honom och han har börjat lyssna/förstå när jag vill att han ska springa bredvid mig. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Han såg så glad ut! Även träningen att kunna hoppa upp från en grind går framåt. Under tiden jag tränade red ♡ på Paufi med Caelan gående bredvid hållande i grimskaftet. De såg verkligen söta ut och ♡ var jätteduktig, hihi! (^   -   ^)
 
 
 
 
Några söta bilder på Caelan och Paufi.
 
 
 
 
 
 
 
 
♡ sov över så senare på kvällen kollade vi på film. Jag har ju TV på rummet nu också så vi kunde kolla på film i sängen med. (^_-) 
 
 
Imorse blev det ingen sovmorgon, vi skulle alla iväg och plocka blåbär på ett "självplock" (odling). o(*^▽^*)o  Jag vet inte varför men jag hade förväntat mig att det ser ut som när man åker och plockar t.ex. jordgubbar i Sverige; en åker med små blåbärsplantor i fina rader. Men det är inte samma sorts blåbär de har här utan här växer blåbären på stora buskar! Det var som att gå runt i en liten blåbärsskog, det var hur mysigt som helst! Detta gör jag gärna om fler gånger, det var jätteroligt! Och det bästa är att man kan äta medan man plockar, haha! (๑>ᴗ<๑) Blåbären är större än i Sverige, mer som Amerikanska blåbär, men smakar lika gott. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi lyckades plocka 10 kg tillsammans allihopa, så nu har vi blåbär för ett tag framöver. (^   ^) Innan vi åkte hem åkte vi och hälsade på Kate, Alex och Leo hemma hos Nick och hans två söner. Jag har aldrig varit där förut men det var ett mysigt ställe. Jag satt och målade en del med Leo, han pratar bara mer och mer för varje gång jag träffar honom nu. Han är verkligen jättecharmig precis som de flesta barnen är i två-årsåldern (fast det är möjligt att han kanske är en av de charmigaste tvååringarna, hihi). Det är härligt när de börjar prata och man ser hur de lär sig mer och mer. 
 
Hemvägen blev sen en väg med vacker omgivning och utsikt. Jag har aldrig åkt den vägen förut, men det är verkligen jättevackert! Väl hemma tog vi det lugnt en stund och sen behövde ♡ åka hem till sig. Det var roligt att ♡ var här sina lediga dagar, även om det sen är svårt att säga hejdå. Men vi ses nästa helg igen. 
 
Resten av dagen har jag varit jättetrött. Det var som all energi bara försvunnit. Jag lyckades dock städa i köket för att sedan rensa och skölja alla blåbären innan jag la dem i portionspåsar i frysen. Fast ungefär en fjärdedel hällde jag i en matlåda och ställde i kylen
så vi kan äta dem. ꒰⁎ᵉ̷͈ ꒵ ᵉ̷͈⁎꒱໊ Jag bakade även en rabarber- och blåbärspaj men den sparar vi tills imorgon. Klockan blev mycket och vi var alla trötta. Jag och Anette satt dock uppe och kollade på en ny film; The Sapphires. Jag tycker den var rätt bra, ingen ny favorit men den var underhållande. 
 
 
 
Nu längtar jag bara efter att få krypa ner i sängen och sova så jag ska sluta skriva. 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback