The stone has been lifted

Hej!
Det har varit både upp och ner för mig den senaste veckan. Jag har hållt mig sysselsatt för att jag inte skulle tänka för mycket, jag klarade inte av att gå hemma. Det som hänt är något personligt men jag kan säga att allting är löst och jag mår bara bra igen, till och med
bättre än bra. (^   ^,) Jag tänkte jag ska försöka skriva lite kort om vad jag har haft för mig. 
 
I torsdags hade jag tid hos Studio West i Stenungsund för blekning av mitt hår. Jag har ju försökt bleka det själv hemma men det har inte gått specielt bra så jag har gett upp och unnade mig ett besök hos frisören där jag även la till en olaplex behandling. Olaplex är en behandling som styrker håret, bygger upp det igen och ger ett långvarigare färgresultat. Jag kan rekomendera det och jag kan verkligen rekomendera Studio West. En jättefin salong med trevlig personal som verkligen vet vad de gör.
Jag är super nöjd och färgen kunde jag inte bli nöjdare med!(*⌒ヮ⌒*)
 
 
 
 
Så ljust som möjligt för att ha en bra grund att lägga pastell toningar på.
 
 
 
 
 
I fredags åkte jag hem till Amanda som nyligen flyttat till ett studentboende i Uddevalla. Hennes lägenhet var verkligen jättefin och det var härligt att få se henne och prata. Jag behövde verkligen prata och det var skönt då hon verkligen lyssnar och kom med sin syn på saken. Du är verkligen underbar Amanda, tack för att du stod ut med mitt pratande ♡  Vi gick runt en hel del inne i Trollhättan centrum där vi fikade och kollade i lite butiker. Det var verkligen en välbehövd dag.
 
 
I Lördags åkte jag och mamma in till Göteborg tillsammans. En vegansk butik som heter Happy Vegan har nyligen öppnat och i lördags hade de som ett öppnings-event. Det var 10% rabatt på allt i butiken, de hade massor av provsmaker och Mekto Ganic (en vegan/rawfood chef) var där och sålde sin bok samtidigt som hon bjöd på mat hon lagat. Det var härligt att se så mycket folk där och jag verkligen älskar Happy Vegan då de har allt! Jag köpe bland annat choklad, blöödarpudding, fejokon och Mekto Ganic's bok "Baka Vego". (๑ᴖ◡ᴖ๑) Här är lite bilder men jag glömde dock ta kort på alla ostar man fick smaka på, så gott! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter eventet åkte vi till Slottskogsvallen där det var bakluckeloppis. Vi gick runt där i flera timmar och tittade på allt. Jag gick sen därifrån med en ny kofta och Lejonkungen på DVD (jag försöker börja samla alla Disney filmer på DVD då jag har de flesta som VHS). Mamma hittade en hel del kläder till sig så vi var båda två nöjda. Sen blev det fika i Haga och vi kikade in i lite små butiker. Vi hann med att fika en gång till på Järntorget innan vi åkte hemmåt. Det var härligt att få tillbringa hela den dagen med mamma, jag kunde fokusera på annat än mina egna tankar och hade en härlig dag i fina Göteborg. Jag älskar dig mamma, du betyder så mycket för mig! ♡
 
 
I Söndags färgade jag håret igen. Äntligen kunde jag ha i den rosa pastellfärgen som stått på hyllan och väntat. Jag är jättenöjd! 
 
 
 
 
Manic Panic - Cotton Candy Pink
 
 
 
 
Efter att ha färgat håret åkte jag och mamma ut till Mia's Sjöbod. Jag har ju aldrig riktigt få säga hejdå till dem och få ett avslut på den här sommaren och mamma har aldrig varit där så vi åkte dit och fikade. Jag kunde krama om Anders och Mia och tacka för den här sommaren, även om den kanske inte slutade som planerat. Det var skönt att få se dem igen och prata.
 
 
Igår, måndag, åkte jag in till Stenungsund för att träffa Desirée. Vad roligt det var att se henne igen! Vi gick först till Studio West då hon skulle boka tid för att bleka sitt hår hon med. (✿◠‿◠) Sen gick vi runt på torget, pratade och kollade i butiker. Även Dessie fick stå ut med allt mitt pratande, men vad har man sina vänner för. Jag är otroligt tacksam för alla mina vänner som alltid finns där och stöttar mig när jag behöver dem. Ni ska veta att jag finns där för er med! ♡ Vi gick även och fikade imellan, såklart. Det var en mysig dag. 
 
 
Idag pratade jag med min underbara pojkvän på morgonen. Jag är verkligen så glad att jag har honom, han gör mig hel och jag vet inte vad jag skulle göra utan honom. Efter att ha pratat med honom har jag gått runt med ett leende på läpparna hela dagen. Jag har även hunnit testa första receptet i min nya bok jag köpte i lördags. (◕‿◕✿)
 
 
 
 
 
"Himmelska Frallor" ur boken Baka Vego.
 
 
 
 
 
Baka Vego är fylld av härliga och hällsosamma veganska recept utan gluten och socker. De första avsnitten handlar om råvaror och näringslära vilket var jätteintressant att läsa tycker jag. Jag kan knappt vänta på att få testa baka mer!
 
 
 
Detta är vad jag har haft för mig under tiden jag varit borta från bloggen. Jag hoppas allt är bra med er och att det inte blivit allt för många frågetecken. (^  _  ^)
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback