Melbourne 03:14am

Hi!
Nu har jag påbörjat min resa tillbaka mot Nya Zeeland. Igår morse gick jag upp tidigt och gjorde mig iordning i lugn och ro med en härlig dusch. (^   -   ^) Sen gick jag ner till den stora frukostbuffén och åt frukost. Jag försökte ta bilder lite diskret med mobilen, kvaliten blev inte den bästa men det är mer för ni ska få se på ett ungefär hur det ser ut. 
 
 
 
 
 
 
Kokta grönsaker, biffar, omelette, omelette med ost, potatis, såser...
 
 
 
 
 
Många olika sorters bröd, sandwich med fyllning, våfflor, french toast och på andra sidan tallrikarna lönnsirap, chokladsås, mosad banan, florsocker....
 
 
 
 
 
Salladsbar
 
 
 
 
 
Yoghurt, flingor och olika sorters frukt. 
 
 
 
 
 
Där fanns även en Japansk sida med bland annat kokt ris på tre olika sätt (olika kryddning), 
friterad kyckling, friterad räka, fermenterad bönpasta, grönsaker på japanskt vis m.m.
 
 
 
 
 
 
 
När jag ändå håller på kan jag ju lägga upp bilder från hotellet också. Hotellet heter Dormy Inn Premium Shibuya och jag har varit jättenöjd de två nätterna jag stannat där. Detta är ett hotell jag ska lägga på minnet om/när jag åker tillbaka till Tokyo. Det låg så centralt och promenadavstånd till både Harajuku och Shibuya. De har gratis bussar till Shibuya stationen för när du ska lämna hotellet och det tog bara några minuter och var jättesmidigt. Rummen var fräscha med daglig städning och personalen var jättesnäll och trevlig. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Förutom frukostbuffén har de gratis nudlar på kvällen. Dessutom finns det en spa avdelning med bad och bastu som man kan ta del av. Jag stannade ju tyvärr inte så länge och hade därför ingen tid att kolla in det. 
 
 
 
 
 
 
 
 
En av de bästa duscharna jag haft på länge. Det var bra med tryck i det stora munnstycket 
och vattnet var varmt och skönt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag åkte som sagt med buss från hotellet in till stationen och kom i god tid. Jag hittade till min plattform rätt snabbt och hade därför gott om tid tills Narita expressen skulle komma (direkt tåg till flygplatsen). Även om det kändes tråkigt att lämna Tokyo kände jag mig ändå nöjd för denna gången. Jag vet att jag kommer åka tillbaka, så det är inte förväl. (^ _ -)
 
På flygplatsen sen hände det mycket. Först stod jag i kö till in-checkningen i över en halvtimma. När jag kommer fram frågar de efter visum för Australien. Jag sa att jag har visum för Nya Zeeland som är min slutdestination och jag ska bara mellanlanda i Melbourne. Men tydligen behövde jag ett visum för jag ska vara i Melbourne mer än 8 timmar (10 timmar ska jag vara där). Ingen har informerat mig om det! Jag kände paniken börja komma krypande eftersom de inte ville checka in mig utan visum. Hon gav mig en internettsida jag skulle gå in på och jag började ordna med visum medan tårarna bara rann. Det var mycket krångel och många konversationer men tillslut, 40 minuter innan mitt plan ska avgå, kan jag checka in och jag har ett visum för Australien. Jag skyndar mig till säkerhetskontrollen, som gick snabbt och enkelt som tur var. Sen var det raka vägen till flyget. Vid detta laget var jag både trött, hungrig och kände mig helt förstörd känslomässigt. Jag ville bara hem (Nya Zeeland eller Sverige spelar ingen roll, bara hem). 
 
Flygresan till Melbourne tog ungefär 9 och en halv timma. Ville man ha mat på planet fick man betala extra och man fick även betala för att kunna se på film. Jag är med andra ord inte alls nöjd med detta flygpolaget (Jetstar) och kommer försöka undvika det i framtiden. (- _ -) Jag försöker oftast undvika med att klaga, men detta var bara för mycket för mig! Men resan gick bra annars, jag såg två filmer och sov från och till i 3-4 timmar. (^  ^,)
 
 
När vi landade i Melbourne mådde jag något bättre, men var stressad över hur det skulle gå här eftersom man nu ska in genom kontroller igen och jag viste inte om jag skulle behöva hämta ut min väska då jag inte fått mitt andra boarding pass. Jag hittade någon jag kunde fråga och hon var jättetrevlig. Jag behövde hämta ut bagaget då Jetstar bara checkat in det för Melbourne, men det gick smidigt och alla är så trevliga här. De skämtade tillochmed där man deklarerar vad man har i bagaget, så jag mår mycket bättre nu och känner mig lugn och säker igen. Det är några timmar kvar tills in-checkningen öppnar, sen är det tre timmar till flyget mot Wellington går. Trotts att det är tidigt på morgonen känner jag mig inte allt för trött. Jag har druckit en väldigt god kopp kaffe och ätit en müslibar till frukost. Nu ska jag fortsätta ta det lugnt innan in-checkningen. Det känns skönt att det inte är långt kvar tills jag är "hemma" i Nya Zeeland igen. (✿◠‿◠) Jag har haft två jätteroliga veckor, men känner mig som sagt klar med resande för denna gången. Iallafall utanför Nya Zeeland. (^ _ -)
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback