Peach blossom

Hej!
Ni känner nog till mina vanliga rutiner jag har på morgonen vid det här laget, haha! (^ _ -) Jag åt frukost och drack mitt kaffe i lugn och ro och började sen ta itu med lite disk i köket. När jag var klar gjorde jag valnötsmjölk på valnötter jag låtit ligga i blöt under natten. Sen rörde jag ihop ett surdegsbröd också. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Det är konstigt, när jag gjort detta fanns det mer disk igen så jag fick städa och diska igen. Jag undrar hur det kommer sig, haha! 
 
Vi hade några bananer som vi behövde äta eller göra något med. Därför bakade jag müslibars med banan i. Anette, Geoff och Caelan kommer åka iväg i morgon och är borta hela helgen. Müslibarsen är därför så de kan ha dem med sig. (^   ^) Anette önskade en choklad kaka med nötter också (den med minskad mängd socker och nötmjöl istället för vetemjöl). Därför bakade jag en stor satts i en långpanna så vi kunde provsmaka nu på kvällen. Den fick en härlig volym och var väldigt god tycker jag! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
Men jag har inte stått i köket hela dagen, bara nästan hihi, utan har även varit ute och vattnat i växthusen och ställt ut fler krukor med plantor som växt så de får flytta ut till växthuset. (^ _ ^) Det är otroligt vackert i fruktträdgården just nu när alla persikoträden och peacherine-träden blommar. Peacherine är en korsning mellan persika och nektarin, den är lika söt som persika men är lättare att äta som nektariner då den inte är lika "luden" som persikor. De är väldigt goda! Men vem hade trott att persikoträd är så fina när de blommar!?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Man hör så mycket och körbärsblomningen hela tiden och hur fantastisk vacker den är. Jag tycker också den är vacker, men persikoblomningen är minst lika vacker. Dessutom tycker jag persikor är mycket godare än körsbär, hihi! ꒰ •ॢᴗ•ॢ ꒱   
 
Geoff och Caelan har varit iväg hela eftermiddagen och är inte hemma ännu. Geoff fick i sista stund prata/tala på ett möte via jobbet. Caelan fick följa med så det är bara jag, Anette och wwoofarna som varit hemma. Cedric åkte i morse så nu är det Eike och Niels kvar. (^   -   ^) På kvällen passade vi därför på att se en film som är mer för vuxna än för barn, en vi inte kan se när Caelan är hemma.
 
Filmen wwoofarna valde heter 21 Jump Street och handlar om två killar som blir poliser. Man får först se dem i skolan där en av dem är nörd och den andra är den coola, populära killen. Under polisskolan blir de vänner, men de är inte de bästa poliserna direkt. Därför hamnar de på 21 jump street där nya poliser får gå på undercover jobb som träning. De båda killarna hamnar tillbaka till high school där de ska försöka få fast en droghandlare. Filmen är en komedi och jag tycker den var riktigt rolig. Den var underhållande, så vill man ha sig ett gott skratt tycker jag men kan ge den en chans. (^    ^,)
 
 
Nu ska jag strax lägga mig och sova. Jag vill gå upp i tid i morgon så jag kan säga hejdå till familjen innan de åker. 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback