My Day

Hej!
Det var inte så farligt att ta sig upp ur sängen imorse, även om det var tidigt. Jag gjorde mig iordning i lugn och ro och gick sen för att göra en kaffe i min termomugg. Geoff och jag åkte sedan, runt sju tiden, in mot Palmerston North. Jag har varit ledig idag och åkte med in för att gå runt själv inne i Palmy. (^  _  ^)
 
Det var fortfarande tidigt när vi kom dit och affärerna öppnar inte förrän vid nio. Därför hade jag inte ätit frukost innan vi åkte, så jag kunde sätta mig på ett café och äta frukost i lugn och ro medan staden vaknade till liv och alla butiker öppnade. Det var mysigt! 
 
 
Granola med sojamjölk, blandade bär och till det en sojalatte. 
 
 
 
 
Jag hade med mig en bok också så jag kunde sitta och läsa en stund. Det var verkligen en mysig frukost. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
Efter ett tag promenerade jag vidare till the Plaza, som är shopping-gallerian i Palmy. Det har regnat hela dagen så jag har hållt mig i gallerian. (^ _ -) Där har jag strosat runt i lite olika butiker och bara tagit det lugnt. Det har varit en härligt dag och att få vara själv lite. Misstolka mig inte, jag tycker om sällskap bara att ibland kan det vara skönt att få komma iväg och vara själv med sina egna tankar och kunna göra det man själv vill göra. Jag kunde inte ha ett bättre jobb än det jag har nu, men jag kan inte släppa allt på samma sätt om man är ledig hemma. Visst kan jag ta det lugnt där med, men det är ändå skönt att få komma iväg helt själv någon gång ibland. (^   ^,) Men en dag räcker gott och väl för ett bra tag.
 
 
Jag gjorde ju såklart lite shopping när jag var iväg, hihi! (^   ^) Det var lite hygienartiklar jag behövde och sen stötte jag på några söta toppar på K-marts avdelning för pyjamas. Även om det är tänkt att man ska sova i dem tycker jag om att använda dem till vardags då de har så härliga tryck. 
 
 
Linnet med ugglan kom med ett par shorts, jag kan säkert få använding för dem med. 
 
 
 
När Geoff hämtade upp mig hämtade vi även en ny wwoofer. Denna gången är det en tysk kille vid namn Jakob. Nu är verkligen hust helt fullt, fyra wwoofar tror jag aldrig vi har haft tidigare under min tid här haha! (๑>ᴗ<๑) Men förhoppningsvis kommer vi få en hel del gjort nu eftersom vi är många som kan hjälpas åt. 
 
Vi gjorde mathandling och hämtade Caelan från skolan påvägen hem. Sen har jag fortsatt ta det rätt lugnt på eftermiddagen och kvällen. När jag skulle städa undan lite i köket, som jag brukar innan jag går och lägger mig, blev jag utkörd av Anette och hon kallade dit wwoofarna istället så de fick göra det. Jag har ju en ledig dag, hihi! Därför kunde jag gå och göra mig iordning och gå in på rummet för kvällen med en gång, vilket kändes lite lyxigt. Det finns vissa fördelar med att ha huset fullt med wwoofar. (^_-)
 
 
Nu ska jag lägga mig och läsa innan jag försvinner till drömvärlden. 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback