Log-Day

Hi!
Jag väntade med att sätta i linserna i morse och gick först ut för att visa wwoofarna hur man städar hönshuset. (^ ^) Sen kunde jag gå in och göra mig iordning i lugn och ro. När jag ätit frukost och slängt in valnötter i ugnen på långsam torkning och rostning gick jag ut och hjälpte Niels och Eike med att flytta stora stumpar från en av tallarna vi fällde i våras. Mycket av trädet har vi redan använt som ved under vintern, men det finns flera stora runda stumpar kvar nere i hagen som vi inte huggit upp ännu då de var för blöta. Därför har vi börjat flytta upp dem på gräsmattan, under valnötsträdet, där de ska få ligga och torka fram tills nästa vinter. (^  _  ^) Det var ett tungt jobb, men härligt att få ta i lite med kroppen igen. Cedric var inte med just då därför han hade skype-date med någon. Han kom ut senare, men då hjälpte jag Anette med att flytta staketet till islandshästarna + Tui så de fick mer gräs. 
 
När vi var klara gick jag in och städade lite i köket och gjorde sen delvattenbyte av akvariet. Fiskarna ser inte så bra ut just nu, en av dem har dött och jag vet inte om det var någon sjukdom den hade med sig när vi köpte den. Vi får se om de sista två fiskarna överlever. Jag tror jag ska göra ett till delvattenbyte i morgon och tvätta av lite av inredningen i akvariet. Förhoppningsvis kommer det hjälpa. 
 
När Caelan kom hem hjälpte jag honom med att starta en egen blogg där han kommer skriva enbart på svenska (med hjälp från mig förståss). Ni kan kika in där genom att klicka här. Förhoppningsvis kommer detta hjälpa honom mer med svenskan så han lär sig mer. ( ◠‿◠ )
 
Efter middagen slängde jag snabbt ihop en biskvibotten. Kakan jag gjorde igår blev väldigt god, därför var den nästan uppäten på kvällen då alla började bli sugna på dessert. Eftersom jag hade lemoncurd i kylen var det därför enkelt att bara göra en biskvibotten och Geoff rörde ihop en vaniljkräm. Så det blev en enkel, men god efterrätt. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
Jag har ingen bild från idag så jag slänger in en selfie från Turoa i måndags. (^ _ -)
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback