Candy

Hej!
När jag kom ut till köket i morse var det tomt och ingen hemma. Bilen var borta, så först trode jag att de bara var och lämnade Caelan i skolan. Jag hörde Cedric vissla på utsidan medan han jobbade, så jag började göra frukost som vanligt. Allt eftersom tiden gick förstod jag att de nog åkt in till stan, annars borde de redan varit hemma. När jag ätit klart började jag därför städa undan i köket som jag brukar. (^_^) Sen fortsatte jag med att torka av och städa undan på alla borden, både i köket och vardagsrummet. När jag väl kommer igång med städning är det lätt att bara fortsätta och jag ser fler ställen som behöver torkas av eller dammas. Därför satte jag även igång med att torka av alla hyllor i skafferiet, fruktlådan och några av skåpen i köket. Jag höll på och städade lite av varje ända fram till lunch, hihi!

Under dagen hade jag kontakt med Anette via iPaden, så jag viste att de var i stan och när de skulle komma hem. När jag nästan ätit klart min lunch kom Geoff och Anette, Caelan var i skolan. De hade med sig posten och idag har mitt efterlänktade paket från Sverige kommit! o((*^▽^*))o Tack mamma! ♡
 
 
 
 
Till höger är det isländsk lakrits, min favorit! (๑✧◡✧๑)
Förutom det som är på bilden fick jag även två påsar med turkisk peppar
och ett paket med påläggschoklad från Danmark. 
 
 
Det ser alltid så mycket ut när jag får allt godis från Sverige. Men jag äter inte allt på en gång såklart utan kan ha detta i ett bra
tag framöver. (^ _ -) Den som spar han har! 
 
 
 
Vår toalett har varit väldigt dålig på att spola vilket började någon gång i förra veckan. Vi har försökt med husmorsknep och olika rengöringsmedel för att rengöra den, men den är fortfarande lika dålig på att spola. Geoff upptäckte något (jag är inte helt säker på vad) som gör att vi idag slutade använda toaletten och rörmockaren kommer komma i morgon. Tills dess får vi använda toaletten på utsidan. Vi har en fullt fungerande toalett som är på sidan av huset i som ett litet skjul. Man måste gå ut för att komma dit och det är som sagt bara ett skjul, därför använder vi den aldrig. Eftersom ingen använder den har det blivit väldigt smutsigt där inne, så när vi nu måste använda den har jag städat så gott det går och tejpat för springor och hål för att det inte ska blåsa rakt in. Förhoppningsvis kommer vi kunna använda den vanliga toaletten i morgon igen när rörmockaren har varit här. Jag håller tummarna! 
 
När Caelan kom hem från skolan en stund senare målade vi lite och gick sen ut och hoppade på studdsmattan. Det var roligt att få leka lite med honom. Jag får ibland dåligt samvete för att jag inte leker mer med honom, men när det är mycket annat som behöver göras på gården hinns det inte alltid med och när man är klar med alla jobben är man rätt trött. Men dagarna börjar bli längre nu och förhoppningsvis kommer det bara bli varmare så då kanske vi kan leka mer, jag och Caelan. 
 
På kvällen, efter att Caelan gått och lagt sig, kollade vi på en ny film som Anette och Geoff tyckte jag skulle se (mest för att det är en Kiwi som har skrivit pjäsen som filmen bygger på). The Rocky Horror Picture Show heter den och är som en musikal. Den har länge varit en kultfilm så går man och ser den på bio här på Nya Zeeland kommer man förmodligen råka ut för att folk har klätt upp sig, dansar med och skriker olika saker till bioduken. Jag har inte så mycket mer att säga än att det är en otroligt skruvad film där ingenting är verkar vettigt. Det konstigaste är att jag tyckte den var rolig, på något väldigt konstigt bakvänt sätt. Haha! (๑>ᴗ<๑)
 
Så efter den knasiga filmen ska jag nu gå och lägga mig, och förhoppningsvis får jag inte allt för knasiga drömmar haha! Först måste jag dock gå ut till toaletten, brrr... Tur att jag har min vinterjacka.
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback