Fun with colours

Hi!
Jag har fortsatt mitt måleri idag. Det var några fler linjer på väggen som behövde fyllas i och sen har jag fixat till de tidigare linjerna där det blivit fel. (^   ^,) Det är ett riktigt pill-jobb men jag tycker det är rätt roligt, även om man blir väldigt trött i längden. Ögonen går i kors efter ett tag, haha! (๑>ᴗ<๑)
 
Jag var och hämtade Caelan i skolan mitt på dagen och när vi kom hem hade Geoff satt upp "the wall-art" på väggen. Det blir verkligen jättesnyggt! Jag fortsatte sen med att fixa till och göra sista piffen på linjerna, men har inte hunnit klart med allt idag och får göra mer imorgon. 
 
 
 
 
Med lite färg kan man få en och samma tapet att se ut på många olika sätt!
 
 
 
 
 
Hönsen har äntligen börjat lägga ägg så jag och Josefin var ute mitt på dagen och hämtade 8 stycken ägg. Vi lämnade tre ägg, som vi markerade med kryss på så vi vet vilka, som ska ligga kvar och stimulera hönorna till att lägga fler ägg. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Vi fyllde även på med mer hö till dem så de kan bygga reden. 
 
På eftermiddagen gick vi alla (förutom Geoff som höll på med middagen) ner till floden tillsammans med hundarna. Geoff och Emmanuel har ju laggt kakelgolv i badrummet och har idag fortsatt med toalettrummet. Inne i badrummet vill vi försöka fixa till kaklet som sitter på väggarna runt badkaret, men vi vill göra det billigt. Så vi var nere vid floden och plockade fina, platta stenar som vi kommer sätta upp längs kanten. Man brukar kunna köpa liknande kakel-/mosaikplattor som ser ut som sten men vi har ju gratis fina stenar nere vid floden så vi kommer använda dem. Imorgon ska vi testa lite olika idéer och pussla för att få till ett fint mönster. Detta är så roligt!! o(*^▽^*)o  Det som började med att vi behövde en ny ugn har slutat i renovering/styling av nästan hela huset. Det roligaste är att vi inte köper mycket saker utan använder oss av saker som familjen redan hade och köper vi något är det väldigt lite och billigt. Det är hur bra som hellst!
 
På kvällen var vi alla trötta och tittade på the Graham Norhon Show tillsammans. Han är för härlig! Sen satte jag, Josefin och Emmanuel på Harry Potter och Hemligheternas Kammare. Det är därför jag nu sitter och bloggar så sent/tidigt. (^_-)  Men jag ska släcka och gå och lägga mig nu, klockan är 00:46 hihi!
 
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback