DIY Mosaic

Kia Ora!
Det blev en liten paus från målandet för mig idag. Jag började istället dagen med att slå sönder framsidan på badkaret, hihi! (๑ᴖ◡ᴖ๑) Ta det lugnt, det var meningen då det var en ful plastskiva framför som vi ville ha bort och jag fick bli den som slog sönder plastskivan då jag visat vid flera tillfällen att jag kan slå sönder saker och tycker det är roligt. Under dagen har Geoff satt upp en gipsskiva och sen, med hjälp från Emmanuel, kaklat framsidan på badkaret istället. Jag och Josefin har slagit bort gammla små kakelplattor som suttit runt badkaret för att vi sen ska kunna göra en egen "mosaik-list" av stenar vi hämtade från floden igår.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter att ha fått bort alla plattor vi inte ville ha där städade vi och gjorde rent. Sen var det dags att förbereda stenarna. (^   ^) Vi började med att koka dem för att få bort smutsen. När de sen torkat (vilket gick väldigt snabbt) spred vi ut dem på bordet ute och sorterade upp dem i olika högar beroende på om de skulle målas eller inte och vilken färg de skulle målas i. Sen var det bara att sätta igång med målningen. ( ◠‿◠ ) Stenarna fick sen torka medan vi åt lunch.
 
Färgen vi använder är snabbtorkande så efter lunchen kunde vi sätta igång med att kakla och göra roliga mönster med stenarna och små bitar av kakelplattor vi har kvar från när vi gjorde golvet. Det blir verkligen super snyggt!! (๑✧◡✧๑)
 
 
 
 
Stenarna fick vara neutrala, guldfärgade, kopparfärgade eller pärlemor.
Vi målade dem även i olika styrkor så vissa är mer genomskinliga än andra. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det blir verkligen super häftigt och unikt! Efter att ha lagt runt hela badkarskanten fick vi slut på stenar så Geoff gick ner till floden med hundarna och killarna för att plocka nya. Jag och Josefin började städa iordning då vi var klara med kaklandet för idag. Jag fick lite tid till att göra valnötsmjölk också som jag inte gjort på flera veckor känns det som. (^   ^,) 
 
Resten av kvällen tog vi det lugnt. Jag pratade med mina vänner Evelina, Linnea och Desirée som jag inte pratat med på flera månader. Det var så härligt att få se dem och höra deras röster igen, jag saknar dem verkligen. Efter att ha pratat med dem gick jag ut till Emmanuel och Josefin som väntade på mig så vi kunde sätta på Harry Potter och Fången från Azkaban. ( ◕‿◕ )
 
 
Nu är det läggdags för mig så jag ska krypa ner i min mysiga säng och sova. 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback