Vine Birth

Hej!
Jag och Josefin har varit ute och jobbat i trädgården idag igen. (^   ^,) Vi har bland annat planterat ut några gurkor, grävt fler gropar för plantor, grävt upp ett persikoträd som vi sen planterade ut och tagit bort lite nät runt växter som blivit tillräckligt stora för att klara sig på egen hand. 
 
Det som tog längst tid idag var efter lunch då vi grävde upp en vinranka som börjat växa vid parkeringen. Ett mycket konstigt ställe att växa på, men ingen av oss har planterat den där. Anette ville flytta den till uteplatsen där vi har de andra vinrankorna som klättrar och förhoppningsvis kommer växa sig stora till ett tak på uteplatsen så det blir skugga där på sommaren. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Men vinrankan som vi skulle gräva upp visade sig vara större än vi först trott, haha! Jag och Josefin låg där, grävde och slet, i nog minst en timma. Det måste ha låtit roligt när vi tjostade och den andra stod bredvid och hejade på; "Kom igen nu, ta i!" Haha! Men vi fick upp den tillslut med många stora rötter. Det slutade med att vi fick gräva gropen, som vi redan grävt åt den, större. Men nu är den utplanterad. ( ◠‿◠ )
 
Efter vinrankan gick vi in och jag började med middagen; pumpapaj. Josefin började göra saft på vinbärsblad, fläderblommor och citroner som vi plockat under förmiddagen. Detta är ett litet experiment så vi får vell se hur det blir om några dagar. (^   -   ^) Jag gjorde valnötsmjölk medan pajen stod i ugnen och Josefin började göra en smulpaj med rabarber från trädgården. Så vi stod och grejade i köket resten av eftermiddagen.
 
 
 
 
Detta ska stå och dra sig i några dagar nu så får vi förhoppningsvis en god saft att dricka! 
 
 
 
 
Nu är jag mätt och go efter pumpapaj och sen smulpajen till efterrätt. ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊  Jag ska se om jag kan komma i säng lite tidigare idag då jag satt och pratade med mamma och pappa fram till strax efter elva på natten igår, hihi! Vi bokade lite hotell inför deras resa hit. ( ◕‿◕ ) Nu ska jag kolla på lite fler hotell innan jag går och lägger mig. Men jag ska inte sitta uppe lika länge som igår, hihi!
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback