Somewhere in the rain

Hi!
Geoff lagade våfflor till frukost idag, yay! o(*⌒▽⌒*)o  Jag älskar när man kommer ut i köket på morgonen och han står och gräddar våfflor. Bästa starten på dagen!
 
Det var lite småregnigt på morgonen men vi behövde ta itu med lite trädgårdsarbete så vi gick ut och började med att rensa ogräs. (^  ^,) Det var rätt härligt då det inte var så kallt med svalkande med det fina regnet. Anette visade mig och Josefin vilka plantor som behövde planteras ut och vi kom tillsammans på olika ställen vi kunde plantera dem på (vi börjar få ont om platts så vi behövder vara kreativa, haha). Sen började jag och Josefin rensa vid en av de nya plattserna där vi skulle plantera ut tomater och två pumpaplantor. När vi var klara där fortsatte vi med att rensa ogräs i tunnelväxthuset. Efter det kunde vi hämta hästbajs och plantera ut lite växter. Vi var klara lagom till lunch, och då började det även regna mer så det var skönt att få gå in och ha en paus. (^   -   ^)
 
 
 
 
Nu har alla träden fått sina löv, det är så grönt och fint!
 
 
 
 
 
Små mullbär har börjat växa på mullbärsträdet, yay!! ॱ॰⋆(˶ॢ‾᷄﹃‾᷅˵ॢ)ӵᵘᵐᵐᵞ♡♡♡
 
 
 
 
På eftermiddagen fortsatte vi med att plantera ut växter, gräva ut ogräs och gräva hål för nya växter att planteras ut i. Vi har fått gjort en hel del idag och planterat ut många plantor, vilket känns bra. Det var varit skönt att få vara ute och ta i lite idag efter den lugna dagen igår. 
 
När vi var klara med allt började det ösa ner, vilken tur vi hade. Vi gick då in allihopa, Geoff och Anette har också varit ute och hjälpt till hela dagen medan Caelan var hos Alex och lekte. (๑ᴖ◡ᴖ๑) När vi fräschat upp oss satte vi oss och kollade på en film; Thor. Jag tycker den är bra, det är en film jag kan titta på flera gånger när jag bara vill ta det lugnt. Superhjälte-filmer överlag tycker jag är bra. (^  ^) Efter filmen åkte jag och hämtade upp Caelan som hade haft en rolig dag med Alex, Kate och Leo. När vi kom hem tittade vi allihopa på ännu en film, en som jag inte sett förut denna gången. Den heter Paul och handlar om några science fiction-nördar som åker på en road trip runt USA för att kolla på olika sci-fi plattser. De stöter då på en alien. Det slutar med att alien följer med dem och de hjälper honom att komma undan människor som vill fånga honom. Mer kan jag inte avslöja, men det var riktigt rolig haha! (๑>ᴗ<๑) Den är helt klart värd att se om man vill få sig ett gott skratt!
 
 
Nu har jag tänkt kolla runt lite på hotell och se om mina kära föräldrar vaknar snart så vi kan skypa. (^ _ ^)

Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback