New Ink

Hi!
Idag var det äntligen dagen då jag gjorde mina nya tatueringar! ヾ(*⌒ヮ⌒*)ゞ  Jag gick upp tidigt för att duscha och göra mig iordning. Sen körde jag in till Palmy. Vi släppte först av Geoff som skulle hämta upp en bil och åka till Taranaki denna helgen för ett projekt han har med jobbet. Jag och Josefin åkte sen in till the Plaza mitt i Palmerston North. Där strosade vi runt i butiker och hade lunch innan det var dags att gå till tatueringsstudion. Han skickade ett medelande och sa att jag kunde komma tidigare om jag ville, vilket var en väldigt bra start! (^  -  ^)
 
Han som tatuerade mig är jätteduktig och hade gjort två väldigt fina skisser på tatueringarna jag skulle göra på foten. Så det var bara att sätta igång. (^   ^) Det gjorde inte så ont som jag trodde det skulle och tatueraren sa flera gånger hur imponerad han var för att jag inte klagade, folk brukar tydligen klaga när man tatuerar foten. Jag tyckte bara det var roligt att äntligen få göra tatueringarna jag haft i huvudet ett tag nu! Jag vet ju vad jag ger mig in på så varför klaga, "vill man vara fin får man lida pin" hihi!
 
När foten och ankeln var klara var det dags att fixa till min tatuering sen innan på Keylas tassavtryck med blommor runt. Jag blev aldrig riktigt nöjd med blommorna när jag gjorde den tatueringen så jag bad Tim, som tatuerade mig idag, att fixa till dem. Han gjorde ett jättebra jobb med dem med! Det blev inte som jag hade tänkt från början, men jag är super nöjd! 
 
 
 
 
Före
 
 
 
 
 
 
Efter
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag är så otroligt nöjd och vekligen älskar fjärilen! Tusen tack till Tim på Ink Tattoo Studio i Palmerston North
 
Vissa av färgerna på bilderna stämmer inte med verkligheten och tatueringen är fortfarande rätt röd då det blödde en del. När Josefin gör sin tatuering ska jag följa med och se om mina tatueringar behöver fixas till något, färgen kan ibland blekna under läkningen. Men nu är det bara till att tvätta morgon och kväll, smörja in och lägga plast/plåster över för att skydda och hjälpa dem läka fint. (^_^)
 
Jag var klar rätt sent så vi åkte och handlade lite matvaror, jag och Josefin, och åkte sedan hemmåt. Anette och Caelan åkte under dagen upp till Geoff i Taranaki och kommer vara där med honom tills på söndag så jag och Josefin är ensamma hemma denna helgen och tar hand om alla djuren. Så när vi kommit hem och matat alla skärde Josefin upp lite ost och grönsaker (jag tvättade och la om mina tatueringar) som vi åt medan vi tittade på film. Det blev en lugn och skön kväll.
 
 
Nu ska jag krypa ner och sova. Imorgon ska vi gå på en "marknad" som är i Kimbolton. Jag skriver mer om det imorgon. 
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback