In Hamilton

Moshi Moshi!
Vi tog det rätt lugn imorse och åt en god frukost med massor av frukt hemma hos familjen vi bodde hos. De är verkligen super trevliga och lätta människor. (^   ^,) Sen gav vi av oss av, lämnade Auckland och började resan mot Hamilton.
 
 
En vy på en del av Auckland taget med min mobil från bilen. 
 

Geoff mådde fortfarande inte bra, vilket inte alls är likt honom eftersom han väldigt sällan blir sjuk. Vi åkte därför till vårdcentralen det första vi gjorde i Hamilton. Där mötte vi upp Doris, som jag ska bo hos i två nätter. Vi flyttade över mina väskor till hennes bil så hon sen kunde åka vidare. Jag stannade kvar en stund med de andra men begav mig sedan iväg för att promenera runt i Hamilton city. Jag fick senare veta att Geoff förmodligen har influensa och han har fått antibiotika, så han kommer förhoppningsvis bli bra snart igen. 
 
Jag spenderade mesta delen av dagen av att vandra runt på Hamiltons gator och lära känna staden lite. Jag gick till några olika affärer för att leta efter regnjacka och ett par snygga skor som kan tåla lite vatten (just nu går jag runt i ballerina skor som inte tål vatten så bra). Jag har ännu inte hittat något jag gillar till rätt pris så jag tror jag får ta en titt på pålitliga ebay som alltid har något jag tycker om. (^  _  -)
 
 
Jag idag. (^   ^)y
Leggings: Sheinside
Top: Jay Jay's (köpt på Nya Zeeland)
 
 
 
På eftermiddagen mötte Doris upp mig. Planen var att vi skulle ta en promenad runt en sjö som hon brukar promenara runt, men regnet verkligen öste ner. Vi gick därför och kollade i några fler butiker som hon kände till och sen gick vi till ett café och fikade. Jag åt en väldigt god morotskaka, vilket jag har varit sugen på i flera dagar nu. Sen åkte vi och handlade lite matvaror innan vi åkte hem till Doris lägenhet. Doris är så snäll, hon ville att jag skulle följa med och handla så jag kunde köpa vad jag ville ha i matväg. Sen betalade hon allt också, vilket jag verkligen inte hade räknat med. (O.o) Det är verkligen jättesnällt av henne! 
 
Vi har suttit och prata, skrattat och umgåtts nu på kvällen medans vi åt kvällsmat. Jag tror inte det kommer vara några problem att stanna hos henne, hon är väldigt snäll och enkel att prata med. 
 
Nu ska jag strax försöka lägga mig och sova. Imorgon ska jag upp och åka till Waitomo. Vad jag hittar på där får ni läsa om imorgon, men ni som känner till Nya Zeeland kan nog gissa er tilll redan. (^_-)
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback