Gáhkku - Tunnbröd

Hi!
Dagens "lilla" projekt har varit att städa iordning i hö-skjulet så Toie, den äldsta hästen, kan få gå in där på nätterna och äta hö om hon vill. Vi har städat undan veden som är torr och knött ihop veden som fortfarande behöver torka. Sen har vi sperrat av ett område där hästarna ska kunna vara. (^    ^) 
 
Senare rensade jag ogräs runt några goji-plantor. De är inte så stora ännu så vi behöver ta hand om dem och ge dem massor av kärlek så de kan växa sig stora och börja producera gojibär. 
 
Jag tog kort på rabatten också som jag har fixat iordning med lite hjälp från fransmannen. Det är bara jordgubbar som ska planteras så är den klar. (。^‿^。)
 
 
 
 
 
På eftermiddagen har jag bakat. Jag har verkligen haft ett sug efter att baka det senaste så det var roligt att få ställa sig i köket igen. Det blev självklart en Baileys Biskvitårta. Sen bakade jag ett jättegott tunnbröd, Gáhkku. Det är ett samiskt tunnbröd som man gräddar i stekpannan. Receptet hittade jag hos tidningen Hembakat (klicka här för receptet). Jag bytte ut hälften av vetemjölet mot lite grövre mjöl för att få det lite mer matigare. Det blev verkligen jättegott så detta kommer jag göra fler gånger. 
 
 
 
 
 
Jag slängde ihop en satts med fröknäcke också, lite olika roliga recept finns här.
 
 

Kvällsmaten/middagen idag blev väldigt enkel med väldigt god. De nygräddade tunnbrödet med salami och sallad med bladgrönsaker från trädgården, ost och egenrostade pumpakärnor. Yummie! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊ Man behöver inte alltid krångla till det.
 
 
Snart ska jag gå ut till soffan, idag är det Graham Norton Show som idag gästat av flera av skådespelarna från the Avengers. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Det ska blir roligt att se!
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback