Feijoa

Kia Ora!
Vi började dagen med att alla hjälptes åt att städa undan lite i huset för Steff och Dess skulle komma och hälsa på. De stannade på en kaffe och vi satt och småpratade ett bra tag. Kate, Alex och Leo kom också så ett tag var vi rätt många i huset. (^    ^)
 
Kate hade med sig ingredienser så hon skulle göra våfflor, men glömde våffeljärnet hemma. Men hon gjorde väldigt gjoda scones istället som vi åt med sylt och grädde, för min del bara sylt med tanke på laktosen. ꒰ ^‿^ ꒱ Men det var iaf väldigt gott!
 
Det var så mycket runt omkring så både jag och Anette glömde totalt bort att vi lovat göra lunch till några forskare som ska bo i Apeti och kolla på svampar. De ska samtidigt lära andra om vad för svampar det finns runt omkring som man kan äta och vilka man inte ska äta. Vi fick snabbt slänga ihop en pumpasoppa, en sallad och Kate var snäll som bakade en till omgång med scones. Så vi lyckades tillslut få till en bra lunch till forskarna!
 
Igår skördade Gaoff våra första feijoa från vårt feijoaträd. Det är en frukt som jag aldrig hade hört talas som innan jag kom hit och den är tydligen väldigt svår, näst in till omöjlig, att få tag på utomlands. Jag tycker smaken påminner lite om de sura blå-rosa godisflaskorna man kan köpa i Sverige, en lite sur nästan mintig smak som är väldigt gott. Idag åt jag den första från vår trädgård och oj vad den var god!! *.⋆( ˘̴͈́ ॢ꒵ॢ ˘̴͈̀ )⋆.*
 
 
 
Arkivbild från när Geoff mamma var här, Granny, och hon hade med sig feijoas till oss. 
Man äter inte skalet, bara fruktköttet som är lite som kiwi i konsistensen (men inte i smaken).
 

På eftermiddagen var jag helt slut efter att ha varit social och sen stått en hel del i köket. Jag vet inte om jag håller på att åka på samma förkylning som både Anette och Caelan har för jag har inte kännt mig helt hundra idag. Jag är inte snorig eller har ont i halsen men det känns nästan som jag har lite feber eller något. Men det är inte så farligt, jag överlever haha! (^_-)
 
Nu sitter jag och myser i min rosa krambjörn-kigurumi efter att ha duschat. Jag ska se om mina föräldrar är tillgängliga så jag kan få pratat lite med dem innan jag går och lägger mig. (^  _  ^)
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: Vanessa andersson

hoppas halontet släpper. Jag har också ont i halsen och känner hur förkyldningen bara smyger över mig :(

2015-05-17 @ 22:30:28
URL: http://vanessaandersson.se

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback