Hamilton Garden

Moshi Moshi!
Vi har haft en varm och härlig natt. Vädret är mycket bättre här en det var i Taupo. När vi vaknat till och bäddat upp sängarna åt vi allihopa, inklusive Isabell och Matthias (fransmännen), frukost inne i jucy bilen. Det är trång med alla tillsammans men väldigt mysigt.
 
 


Sen gjorde vi oss iordning och åkte in till Hamilton garden. Vi har haft en helt underbar, solig dag och vandrat omkring i de vackra trädgårdarna med inspiration från olika delar av världen. Jag har tagit mängder med bilder, men jag har inga batterier i datorn så kan inte redigera och ladda upp dem. Kommer göra det så fort jag fått laddat datorn på nästa camping med el. (^_-) Uppdatering: Nu har jag redigerat bilderna så här kommer de. 
 
 
Matthias gillar gamla bilar.
Påvägen till trädgården snubblade vi över en träff med gamla bilar, så vi stannade och tog en titt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hamilton Garden
 
 
Kunde inte låta bli att ta kort på de roliga toalettskyltarna på tjejernas toalett. 
Hur man gör när man går på toaletten, haha! 
 
 
 
Japanese Garden of Contemplation
 
 
 
 
 
 
Chinese Scholar´s Garden
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Indian Char Bagh Garden
 
 
 
 
 
 
 
Italian Renaissance Garden
 
 
 
 
 
 
Snack time!
 
 
 
Te Parapara Maori Garden
 
 
 
 
Alice i Underlandet
 
 
 
 
Tudor Garden
 
 
 
 
 
Sustainable Backyard Garden
 
 
 
Fantastisk utkarvad tavla i trä!
 
 
 
 
 
 
Och jag kunde såklart inte låta bli att ta kort på orkidéerna inne i växthuset. 
Orkidéer är ju trotts allt en av mina absoluta favorit blommor. 
 
 
 
 
Banan-planta
 
 
Efter en underbar dag i trädgården åkte vi till SaveMart; en kedja med secondhand kläder och annat så som accessoarer och böcker. Jag fyndade ett par riktigt söta skor som jag inte kunde låta bli att köpa, hihi! (^  -  ^)
 
Vi åkte sen tillbaka till "camping-platsen" för vi kommer stanna här en natt till. Vi lagade alla middag i den lilla jucy bilen, men det gick bara bra. Som man brukar säga; finns det hjärterum finns det skärterum, haha! (^   ^) Resten av kvällen har vi bara tagit det lugnt. Isabell och Matthias har prickat ut och skrivit vart vi kan hitta bra vandringsleder, campingplatser och saker att göra och se. Så nu har vi ett fullspäckat schema, jag ser verkligen fram emot det!
 
 
Nu verkar det dock som vi alla börjar bli trötta och ska snart dra oss tillbaka och krypa till sängs. Imorgon kommer Matthias och Isabell åka vidare medans vi åker till första vandringarna som de tipsat om oss. (^  ^,)
 
 
Kram på er ❤️
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback