Baking with feelings

Moshi Moshi!
Jag har stått i köket idag och bakat! (^_^) Det var längesedan jag spenderade en hel dag i köket, men det är alltid lika roligt. Anledningen idag var att jag skulle baka en liten tårta för att jag tagit körkort. Från början var tanken att jag skulle göra hälften av arbetet idag och fortsätta med fyllningarna och frostingen imorgon. Trodde jag ja, haha!
 
När jag väl kom in i mitt "baking mood" fortsatte jag med att göra både fyllningar och frostingen vilket gjorde att tiden bara rann iväg. Och självklart skulle jag dessutom ha oturen att misslyckas med vaniljkrämen som skulle vara imellan tårtbottnarna. (>.<) Det är inte ofta jag misslyckas när jag bakar, jag brukar kunna rädda upp det mesta, men idag gick det inte att rädda utan var bara att kasta hela smeten som inte vill tjockna. De gånger som jag misslyckas blir det alltid lite "kalabalik" och idag var inget undantag, hehe. Först blir jag arg på mig själv och smeten som inte vill göra som jag vill och när ilskan lagt sig blir jag ledsen istället och gråter floder. Man kan vell säga att när jag bakar gör jag det med känsla och går det då dåligt flödar känslorna också. Men jag måste få skrika och gapa lite på smeten och när jag sen gråter passar jag på att gråta lite extra för andra saker som trycker. Det kanske är därför bakning kan vara en så bra terapi, hihi. Jag tycker dock lite synd om min familj som måste lyssna på mig, förlåt jag älskar er! ❤️❤️
 
Jag lyckades iallafall med en fin tårtbotten, god fluffig frostig och småkakor (vanilla wofers) som ska krossas imellan fyllningarna. Imorgon ska jag därför göra en ny sats med vaniljkräm och sätta ihop hela tårtan i lugn och ro! (^_^) Jag älskar ju trots allt att baka! 
 
 
 Vanilla wofers
 
 
 
Farmor och Farfar kom förbi med rosor och grattulerade till körkortet! 
Visst är de fina?
 
 
 
 
Nu ska jag sova. Jag är säker på att morgondagen kommer bli jättebra eftersom jag fick gråta ut idag, hihi!
 
Kram på er ❤️
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: Sofia

haha söta kakor ;)

2014-11-15 @ 15:35:48
URL: http://sofiasopic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback