Första dagen - 11 Mars

Hej!
Detta är första dagen på volontärcentrat och det har varit både roligt och omtumlande. Det började med att jag fick följa med till ”SOS-2” som är en anläggning med hundar som ligger cirka 15 minuter härifrån. Där fick jag vara med och göra morgonrutiner som innebär städning, matning, lek och rastning av alla hundar. Jag tyckte det var roligt men det kändes som om jag bara blev insvept i allt, det gick så fort på något sätt. På vägen tillbaka till volontärcentret stannade vi till så jag kunde köpa mat, hittills hade de andra varit snälla och delat med sig av lite mat till mig.

När jag kom tillbaka till centret var jag både trött och hungrig och hade dessutom inte kunnat pratat med mina föräldrar eftersom WiFi inte funkar för mig. Jag beslutade att ringa mamma, även om det kostar mycket, och när jag hörde hennes röst brast det. Men efter att ha pratat med henne kändes det bra igen och jag njöt av solen i sällskap med de andra. Jag är sån att jag behöver gråta ut en gång och få hemlängtan, sen brukar det gå över och allt är bra igen. (^   ^)

 

Utsikten är inte så dåligt, hihi!
 
 
 
 
Här är huset vi bor i alla volontärer.

 

Eftermiddagen spenderade jag med hundarna på centrat, det blev två långpromenader och jag gick ca 6 km sammanlagt. Det är riktigt härligt när solen skiner, det är grönt och runt omkring finns det massor av apelsinodlingar. Apropå apelsiner så växer det apelsinträd vid både centrat och SOS-2 och det är de godaste apelsiner jag någonsin har smakat!

Men nu ska jag krypa ner i sängen och sova!

 

Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback