Icelandic horse

Hi!
Jag följde med mamma till hennes kompis Ann idag och red. Vi tog med oss Safir och Magni, två av våra fyra hingstar. (^  ^) Safir är verkligen helt otrolig att rida, så härlig och lyhörd. Även om han bara är 5 år, fyller 6 i sommar, så har han en sån vilja att göra rätt. Han lyssnar på allt du gör och försöker förstå vad det är du vill att han ska göra. Gångarterna är inte fel de heller. (^_-)
 
 
Mamma rider Safir
 
 
 
Ann rider Magni
Kortet är snett och fokuserat på gruset med flit, jag tycker det gav en häftig effekt.
 
 

Jag fick även testa att rida Anns häst Eldur. Han har helt otroliga gångarter och är en fantastisk häst, men han är lite svår att rida. Man måste vara väldigt lätt på handen och kan inte stanna honom genom att bara dra i tyglarna. Han började springa lite smått med mig och jag försökte hitta sättet att stanna honom på men han började bara springa snabbare. Det gjorde att jag tappade balansen och han började galoppera snabbare och snabbare. Efter några varv i full fart kunde jag inte hålla mig kvar längre utan flög av och landade platt på marken.
 
Det lär nog bli några blåmärken, jag är öm i både knän och ena armen, men annars är det ingen fara med mig. Det är sånt som händer och jag klandrar inte Eldur, utan det var jag som gjorde fel. Det finns ett ordspråk som säjer att man ska upp på hästen igen och det är vad jag gjorde. Jag tog några varv med underbara Safir efteråt. (^  ^) 
 
Jag tycker ändå det var en rolig dag och hoppas på fint väder imorgon och en ridtur i skogen. En erfarenhet rikare och ett steg längre mot att bli en bättre ryttare. 
 
 
Jag och Safir
Bild från min instagram @eliinpelin
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback