Ahlgrens Bilar Cake

Hi!
Jag satt och redigerade bilder igår på min födelsedagstårta som jag skulle lägga upp, men så försvann internett. (>.<) Därför la jag undan datorn och umgicks med familjen istället, och bilderna kommer nu;
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag fyllde ju 19 år igår, därför blev det självklart fika med tårta. Tyvärr kunde inte så många från släkten komma då farmor och farfar är på semester och nästan alla andra är sjuka. Men Cissi och Leif (min farbror) kom och fick smaka min lilla tårta. (^ - ^)
 
Receptet kommer från Just Sweet, av Manuela Kjeilen (Passion for Baking). I receptet på frostingen ska man använda sig av godis, där kom jag på idén att göra tre olika frosting av Ahlgrens bilar där jag sorterade bilarna efter färg. Eftersom frostingen var gjord av godis ville jag att resten av tårtan skulle bli lekfull och nästan lite barnslig, därav allt godis. Hihi!
 
Den blev iallafall barnsligt-god och precis lagom stor = lagom mycket rester som inte kommer behöva slängas, men ändå så mycket kvar att jag kunde ta en bit tårta till frukost imorse. (^  ^)
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback