Rain fall

Hej svejs!
Det hände en hel del igår och jag var tvungen att sova över hos en kompis, därför hörde ni inget mer från mig. Jag ska därför berätta om gårdagen nu iställt. 
 
Dagen började med att klassen åkte till Animation School för att se och lära oss lite om animation. Här är det vi fick göra. (^  ^)
 
 
Först fick vi prova på att färglägga bilder i photoshop och sen rita skuggor.
 
 
 
Detta är en bild som en av eleverna från skolan gjort.
(Ber om ursäkt för dålig bild kvalité, det är svårt att fota en skärm)
 
 
 
Sen fick vi lära oss lite om hur man skapar 3D-figurer och får dem att röra på sig. 
 
 

Det var rätt intressant att vara där, men jag tycker inte jag lärde mig speciellt mycket. Jag hade nog hällre varit ute och sett något i Tokyo än att suttit inne framför en dator skärm. Men lite lärde jag mig iaf. (^_-)
 
 
Sen började min roliga resa, hihi! Jag skulle åkt till Harajuku med en kompis som heter Ella, men det blev ändrade planer för det var en festival med fyrverkerier där Ella bor som hon skulle till. Jag tyckte det lät roligt och bestämmde mig för att åka med Ella. Vi skulle också möta upp den japanska killen, Yuki, senare tillsammans med Ellas värdfamilj.
Det var en längre resa hem till Ella än vad jag först trott och vi blev rätt sena till festivalen. När vi väl kom fram var klockan redan mycket så efter att ha sett lite fyrverkerier sa jag att jag borde börja bege mig hemmåt.
 
Vi skulle just till att börja gå när himmlen öppnade sig och regnet började ösa ner. Yuki och Ella höll upp en persenning som vi gick under, för att försöka komma undan regnet, medans jag försökte skydda min kamera från att bli blöt. Det var människor överallt och vi fick försöka ta oss till närmaste varuhus. Påvägen dit tappade vi bort Ellas värdfamilj som hade både Ella och Yukis plånböcker och Ellas busskort. Därför var vi tvugna att ta oss hem till Ella, från varuhuset, först innan vi kunde gå till tågstationen. Jag lånade dem pengar till paraplyer, men självklart hade det redan hunnit slutat regna när vi väl kom ut ur varuhuset. 
 
När vi kommit hem till Ella var klockan väldigt mycket och det skulle bli alldeles för sent för mig att ta mig hem. Ellas värdmamma ringde därför min värdmamma och de bestämmde att jag fick sova över hos Ella. (^ - ^) Det blev en oväntad övernattning och en annorlunda kväll men vi hade alla rätt roligt ändå och kan skratta gott nu efteråt!
 
 
Bilder innan ösregnet:
 
 
 
 
 
Vi blev verkligen helt dygnsura och det blev ett helt kaos med alla människor som skulle ta sig undan regnet. Tur att Yuki var där så vi kunde hitta rätt och förstå vad alla sa. Ellas värdmamma var sen snäll tvättade mina blöta kläder (jag fick låna och såg till så de var torra imorse. Detta är en kväll jag inte kommer glömma i första taget, haha!
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback